Virtuális társkeresés

Mi végre hoztam ezt a blogot létre? - vetődik fel az átlagban ez a kérdés, főleg azokban, akik a virtuális társkeresést még úgy mélységében nem is próbálták ki. Bonyolult feladat önmagában is magunk mellé társat találni. A modern - szabadságtól terhelt - világunkban az emberek nemhogy közelednének egymáshoz, hanem a maguk kis mikrokozmoszait kialakítva - mint egy óriáscsillag felrobbanása után megmaradt apró, szakadt részei - távolodnak egymástól. A bizalmatlanság megakadályozza a régi formák, tradiciók, helyek hatékony mûködését s mindenki próbálkozik azzal, amit jónak gondol. Jó esetben. Mert vannak olyanok is, akik munkájukból és hobbijaikból kiindulva nem nagyon járnak idegen emberek közé és szûkös baráti körükben már nem találva senkit inkább megbékélnek a helyzettel és várnak a csodára: hátha a jószerencse eléjük sodor valakit. Vagy igen vagy nem. S aztán ebbôl születnek a rossz, megalkuvós házasságok. De szerencsére vannak, akik viszont hajlandóak aktívan is tenni magányuk megszüntetésért, méghozzá a technika legújabb vívmányának igen kényelmes módszerével: online társkeresôkbe jelentkeznek be. A mód kényelmes, mert otthoni karosszékbôl is mûvelhetô, kockázatmentes, mert a visszautasítás nem oly sértô, megalázó, mint pl. egy szórakozóhelyen, izgalmas, mert egyszerre részegítôen nagy számú delikvensbôl választhatunk, olcsó, mert a havidíj még mindig gazdaságosabb, mint bármilyen rendezvényre a belépô, tehát sok szempontból egy igazi jótétemény: DE NEM CSODASZER! Valójában ez is az élet leképezôdése, s itt is elôfordulnak bunkók, megtévesztô emberek, szórakozni-másokat átverni akarók, dilisek, lelki betegek, félrelépôk, mûveltek és mûveletlenek, érdekesek és unalmasak, lúzerek és nyerôk, szépek és nagyon csúnyák, kíváncsiskodók és rákattantak: miért is lenne ez jobb, mint a való világ, ha a szereplôi ugyanazok?! Viszont - ha valaki már gyakorlatra tesz szert, jó emberismerô, akkor itt ki tudja szűrni azokat, akik a negatív kategóriába tartoznak, akiket széles ívben el kell kerülni! Ebben a blogban próbálom majd összeszedni mindazt, amit eddig tapasztaltam, hogyan kell jó, informatív adatlapot készíteni, honnan tudhatjuk, hogy melyik adatlap kamu, NETikett, lúzerek és nyertesek, képek elemzése, levelezéstôl a randiig, társkeresô oldalak rangsora és sajátosságaik, kik és miért szórakoznak, biztonság, jó elsô levél, stb.... Szívesen veszem majd a hozzászólásokat, amelyek egyrészt majd árnyalni fogják a képet, másrészt remélem, a beküldött történetekkel szórakoztatva lehet megmutatni a netes ismerkedés hasznát, létjogosultságát, eredményeit és esetleges buktatóit, hogy a jogtalanul illetett negatív kritkát és indoklatlanul rárakodott - "Te miért itt ismerkedsz, hiszen te tök normális vagy?!" - értetlenkedést valami jobbító szándékú és hasznos kritikává, javaslatokká fordíthassuk.

Lúzer SC

2008.11.09. 09:00 Line24

Legutóbb beszélgettem egy kedves lány ismerősömmel, aki még keményen próbálkozik a világhálós ismerkedési metódussal. Elmesélt - többek közt - egy sztorit arról, hogy egy elsőre szimpatikus fiatalember hogyan ronthatja el - önkezűleg - esélyeit. Ezt a beszélgetés jegyeztem le a'la olvasó levél formában:

Tudom, hogy ezzel a sztorival kiteszem magam a frusztrált férfihordák haragjának, akik - érzésük szerint - méltánytalanul szenvedtek el megaláztatásokat a netes társkeresés hímes harcmezején. Egyes lány levélírók ill. néha maga a blogger is próbálta felhívni a figyelmeteket arra, hogy tán érdemes 1-2 pillanatig belegondolnotok a másik fél helyzetébe is! Nem akarok sírni, hiszen nagyon jó dolog - akár kezelhetetlenül - sok levelet kapni: növeli az önbizalmamat. Édes kín. De ennek ellenére sem tudunk a többségével mit kezdeni! Kötelezettséget pedig nem írnak elô az oldalhasználati szabályok, miszerint muszáj válaszolnunk mindegyikre. Egyszerûen idegesítô, amikor már a huszadik - nem elvárásaidnak megfelelô - jelentkezik be.
Van már a sorban a levélhalmokról szóló bejegyzés, így most én nem erre a részre térnék ki, hanem egy személyes élményem példáján keresztül, egy zaklatott lelkû, önmagában semmi hibát nem látó srácra,aki igazi állatorvosi lóként, elkövete azokat a hibákat, amelyekkel szinte csakis betett magának. Ha ezt eljátsza minden lánynál, akkor - szegény - marhára magányos marad!
Egyik nagyforgalmú oldalon írt nekem. Nem szerelmesedtem bele a fotójába, szövegébe, nem varázsolt el - egyébként is nehéz -, de kultúráltnak és udvariasnak tûnt. Pár rövid levélfordultával megadtam neki a mobilszámomat is. Sms-eket kezdett küldözgetni: hogylétem felôl érdeklôdött, szép napot kívánt, feltett pár sablonos kérdést. Válaszoltam rájuk tiszteséggel, amennyire idômbôl, erômbôl telt. Közben viszont dolgozok, mellette fôiskolára járok, sôt szakdolgozatot kell írnom, ráadásul nem ô az egyetlen srác akivel ilyen virtuális kapcsolatban állok. Szóval, amikor felmegyek az oldalra, akkor mind a 20-30 normálisnak tûnô fiú, akinek válaszoltam - plusz azok akiknek nem, de ettôl függetlenül lúzer módon erôszakoskodnak - rám veti magát és - joggal - követeli magának a kommunikációt. Persze választanom kellene, de pár napos levelezés után ugyan hogy ismersz meg valakit? Tehát a konkrét érzés, szimpátia kialakulásáig bizony én (de szerintem a csajok többsége) párhuzamos kommunikációt folytat. Így viszont a mellôzöttség érzése alakulhat ki a srácokban. Vagy az, hogy egy nagyképû, nemtörôdöm nôvel áll kapcsolatban, aki csak lassan és keveset ír, flegma.
Ebben az esetben is kialakult ez. Így lovagunk nem volt rest és tisztázni akarta zárni a köztünk lévô viszonyt: felhívott. Kicsit elbeszélgettünk, de mivel épp dolgoztam (este 7-kor is) és jött a következô vendégem, mindössze 5 percem volt rá. Mindenesetre benne ez a csevej mély nyomokat hagyott: ettôl a ponttól kezdve mély érzésekrôl tanúskodó sms-ek érkeztek, amelyekben biztosított arról, hogy nagyon vonzódik hozzám, nagyon jól esett neki a beszélgetés és bízik a pozitív jövônkben. Ugyan mire alapozza ezt egy szinte sablonos, általánosságokat számba vevô beszélgetésbôl? Általában a romantikával semmi probléma ("- Szép hajnalra ébredtem, mert te jutottál az eszembe" vagy "Te vagy a legcsinosabb lány, akivel eddig dolgom volt"), ha az egy kapcsolat megfelelô pontján érkezik, nem pedig egy vadidegentôl. Ezzel inkább csak igen furcsa érzéseket lehet kiváltani, nem szimpátiát.
Második hívására 1 héttel késôbb, szombaton került sor, amikor megint rossz pillanatban, a fôiskolán, óra közben kapott el. Nem vettem fel, ám sms-ben jeleztem neki, hogy most adott okok miatt nem alkalmas, inkább este. Egy héttel késôbb ismét rámcsörgött - persze megint rosszkor, mert fél lábbal már a zuhany alatt voltam. Leráztam, de 10 perccel késôbb én hívtam vissza.
Ekkor szinte nekem támadt, hogy én csak játszom vele, nekem ez az egész (igazából mi is???) nem fontos. Örökké csak ő hív, de akkor mindig elhajtom. Ő lelkiismeretes, ő teljes szívét lelkét beleadja egy kapcsolatba és mindig pórul jár. Türelmesen hallgattam, habár kezdett egy kicsit zavarni:
- Nincsen egy szem barátom sem, tök magányos vagyok, így teljesen rád tudnék figyelni. Nekem a kapcsolat igazi 100%-ot jelent! Én nem járok el kocsmázni, kártyázni, edzeni, csak veled lennék és rád főznék. Ezt sohasem értékelik a nők, aztán meg csak sírnak, hogy más pasik meg mennyire szívatják őket. Soha nem lesz nekem kapcsolatom. Szervízben dolgozom, de engem csak akkor keresnek meg az ismerőseim, amikor ki akarnak használni, amikor elromlik valami vackuk: olyankor bezzeg jó vagyok!
Mit is mondhatnék: egy jól fejlett depressziós kórkép kezdett el kirajzolódni előttem. Így valóban nem lesz neki senkije: minden hibát elkövetett, amit ebben a szakaszban el lehetett!
Tulajdonképp elmesélte magától, hogy mekkora lúzer, mennyire nem közösségi ember, így nem is megy neki az ismerkedés, ezért borzasztó szomorú az élete, amit most már végre szeretne megosztani velem, nem sikeres a karrierjében, ráadásul követelőző stílusban felelősségre vont, hogy eddig csak szórakoztam vele és most már szedjem össze magam és menjek azonnal el vele randizni! Ki ez nekem egyáltalán, aki így beszabályozza az életem és viselkedésem? Még egy Pittnek sem bocsátottam volna meg, nemhogy egy ilyen hétköznapi külsejű, se humorral, se intelligenciával nem rendelkező srácnak!
Kultúráltan, de igen hatékonyan felajánlottam számára egy jó pszichológus számát és erőteljesen javasoltam neki, hogy valóban keresse is fel! Párhuzamosan eltanácsoltam magamtól és reméltem, hogy többet valóban nem fog keresni...

Tanulság? Próbáljunk meg az elején lazák lenni. Egy nagyon nyomulós férfi vagy megrettenti a kiszemelt nőt - ennek nagyon régen volt már szexben része és most csak ezt akarja - vagy hamis biztonság érzésébe ringatja - úgyis itt lesz, amikor csak akarom - vagy egyszerűen csak unalmasnak találja. Ha végigondoljuk, akkor rájövünk, hogy bizony mi is így működünk! 

De hogyan is együk ezt meg? Mindenki más, így más-más recept a megfelelő. Van, ahol az a célravezető, ha egyszerre sok esélyes hölgyet tartunk a tűzben, s ha egy kiesik, no problem, jön holnap este a következő randi! Ha élőben nagyon letámadóak vagyunk, akkor levelezzünk és telefonon beszélgessünk sokat - így a lányokban felkeltjük a kíváncsiságot és a megbizhatóság képét alakítjuk ki magunkról az első randira, amikor majd learathatjuk ennek gyümölcsét. Vagy van, aki a lassú víz partot mos alapon, a találkozót nem randinak fogja fel, hanem egy közösségi programnak és egyszerűen csak arra fókuszál, hogy magának minél kellemesebb programokat szervezzen (színház, sport, utazások, wellness, stb.) s ehhez csak egy partnert szervez le magának a netről! Avagy próbáljuk meg a randikat inkább szimpla ismerkedéseknek felfogni, ahol a beszélgetést élvezve hallhatunk érdekes élettörténeteket, szituációkat ill. szerezhetünk hasznos ismeretségeket magunknak! Ha emellett leesik egy kapcsolat is: kellemes meglepetés!

Ha viszont egyik fent említett módot sem tudod végrehajtani - nem élvezed a beszélgetéseket, nem tudsz érdekes programokat leszervezni-kitalálni -, akkor sem lesz lehetetlen párt találni magad mellé, de érdemes lesz átgondolni - ha eleddig sok kudarccal szembesültél -, hogy vagy magadat változtasd meg egy kicsit vagy az elvárásaidat...

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://fvtr.blog.hu/api/trackback/id/tr9751086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fülike 2008.11.11. 09:34:48

Szerintem tényleg el kéne gondolkodni a lányoknak is,hogy kell viselkedni egy pasival szemben.
1. korrektség, ha nem tetszik hajtsd el
2. ha egy pasi kedveskedik és neked tetszik, és tudtára adod, fogd fel, hogy neki bizony ez pozitív visszacsatolás, és jobban elkezd nyomulni
3. Ha nem érsz rá, akkor utána illene visszahívni, nem pedig várni a csodát, ebbe a kurva nagy emancipációba lehet ám ilyet csinálni :)
4. Egy normális pasi ha talál egy tényleg szimpatikus csajt, 2-3 beszélgetés után hagyja a többit, és nem szivatja őket...ez nálatok miért nem megy?

Jah, nekem volt olyan csajom, akinek az elejétől fogva kedveseket írtam, és tudta értékelni, szóval igencsak különbözőek vagytok ti lányok...
(egy informatikus srác, aki éli az életét, és itt most nem siránkozott, hanem véleményt nyivánított)

Mamusz 2008.11.11. 11:22:36

Elhajtjátok? Miután megdöntöttétek!

sesi 2008.11.11. 12:24:29

Szerintem azért a leányzó sem igazán viselkedett helyesen az adott szituációban. Sosem jó időben hívják, elfoglalt...stb...Minden pasinak ennyire nem ér rá, vagy csak ennek? Mert ha csak ennek az egynek nem, akkor annak oka volt, meg kellett volna neki szépen őszintén mondani.
Persze a srác tényleg mutatott némi "kórképet".

kóristalány 2008.11.11. 13:57:16

Fülike, megtaláltad a kulcsszót: különbözőek vagyunk...
Ezt bizony fejben kéne tartanunk. A társkeresésben elég nagy hiba általánosítgatni.

A témához visszatérve: tegyük fel, több levelet is kapok szimpatikus (adatlap, fotó alapján) pasiktól, bizony eleinte én is párhuzamos kommunikációt folytatnék, míg kiderül, melyik a befutó. Persze nem hónapokig...
Szerintem ez nem korrektség kérdése, egyszerűen a legcélravezetőbb módszer. Viszont ügyelni kell arra, hogy ez idő alatt ne hitegessük egyiküket sem. Az már nem volna tisztességes.

Aki komolyan veszi a társkeresést, kell, hogy találjon rá időt is (valamikor csak van mindenkinek egy kis szabadideje). Ha megadom valakinek a telefonszámom, azt is közölhetem vele, hogy nagyon elfoglalt vagyok; ha lehet ebben és ebben az időpontban hívjon, vagy ne hívjon. Még ha nem is akarom én hívni (nehogy már azt gondolja, hogy futok utána :-) ), azért illik reagálni a megkeresésre.

Azt jól tette a levélíró, hogy gyorsan megszakította a kapcsolatot, a pasi tényleg defektesnek tűnik. Még szerencsésnek is mondhatja magát, hogy időben kiderült a dolog.

Hát sajnos van ilyen, de ha végül sikerül megtalálni az igazit, máris megérte a rengeteg csalódás.

kóristalány 2008.11.11. 14:02:28

Ami a tanulságot illeti, teljesen egyetértek a postíróval.
Az elvárások megváltoztatásáról viszont eszembe jut a "ha ló nincs, a szamár is jó" esete. Ezt nem ajánlanám senkinek.

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2008.11.11. 16:50:06

"van, aki a lassú víz partot mos alapon, a találkozót nem randinak fogja fel, hanem egy közösségi programnak"

abszolút egyetértek, én minden egyes alkalommal ezt a "sablont" követem és eddig nem bántam meg. nincs feszengés, nincs kínos csend...stb. több esetben is eljutottunk már komoly kapcsolatig így, hiszen a nők nagyra értékelik, ha nem rontasz rájuk az első adandó alkalommal.

amitlatok (törölt) · http://amitlatok.blog.hu/ 2008.11.11. 18:13:15

kéne egy nő...most lett vége több mint egy év után

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2008.11.12. 00:32:22

Azért ezt bírom, Emancipáció, na az kell, de felhívni a másikat azt már nem, Fülikének igaza van. Nem azt mondtam, hogy állandóan hivogassátok, csak ha már leráztátok, akkor illik visszahívni, vagy megmondani a tutit, hogy bocs öreg, de nem az igazi.
Ezért van az, hogy több hölgyismerősöm is panaszkodott, hogy zaklatják, mert elkezd ismerkedni és félúton abbahagyja, a másik meg nem érti, hogy mi van, és szeretné tudni.

A srácot sajnálom, egyrészt nem a levélírónak való, másrészt kéne szociális életet élnie, és mindjárt lenne barátnője, akár a netről is.

GatyaPityu 2008.11.12. 10:23:20

Nekem nem túl szimpatikus ez a levélíró hölgy. A pszichológusos megjegyzését eléggé övön alulinak tartom. Ha nem akart továbbiakban foglalkozni a sráccal, akkor egyszerűen közölhette volna ezt ilyen "jó tanácsok" nélkül is. Nem értem, miért volt jó beletörölni a lábát a srácba. Főleg azok után, hogy kiderül, tényleg nem túl vidám élete van annak a fiúnak. Ez az, rúgjunk bele még nagyobbat... Úgy látom, mostanában valahogy divat lett pocskondiázni, fikázni a férfiakat. Az interneten, ahol masszív női hiány van a társkereső oldalakon pedig ez az állítás még inkább igaz. Egyébként nem állítom, hogy a srác is tökéletesen közelített - nyilván már a töke tele van a sok csalódással, visszautasítással, a csábítás neki már inkább kínszenvedés, mintsem a férfi vérét felpezsdítő "vadászösztön", ezért legszívesebben átugraná az ún "tiszteletköröket" de sajnos ez nem szokott működni - főleg a neten nem, ahol mint mondtam, erősen alul reprezentáltak a csajok. Ettől függetlenül azt mondom, nem érdemelte meg, hogy így megalázzák őt. Röviden, egy udvarias visszautasítással is el lehetett volna intézni. Amely hölgy olvasó (fórum hozzászóló) esetleg nem értene ezzel egyet, nekik mondom: lányok, vajon ti mit szólnátok, ha egy pasi azon "jó tanács" kíséretében utasítana vissza, hogy pld. "Ne haragudj, de inkább hagyjuk ezt az egészet, különben is, neked laposak és kicsik a melleid, de sebaj, ismerek egy jó plasztikai sebészt, barátilag ajánlom, hogy hívd fel saját érdekedben..." - ugye hogy ti is fel lennétek háborodva és vérig sértve éreznétek magatokat?! Na ugye! A tiszteletet nemcsak elvárni, hanem megadni is illik a másik fél felé. Uff, én beszéltem.
( egy jelenleg aktív netes társkereső "lúzer" ) :-P

gábbor 2008.11.12. 10:26:05

Nem baj csajok(a cikkiró is), majd ti is megtudjátok mit él át a srác amikor 35-40 évesen, egy vagy két gyerekkel segélyekért kuncsorogtok, mert a jóképű, izmos, gazdag pasikátok, akiben semmi hiba sem volt soha, kitett titeket az utcára, és ilyenkor már nem lesznek haverok, barátok, meg buli, meg ügyfél, meg suli meg a többi szarság!

GatyaPityu 2008.11.12. 10:28:48

"Ezért van az, hogy több hölgyismerősöm is panaszkodott, hogy zaklatják, mert elkezd ismerkedni és félúton abbahagyja, a másik meg nem érti, hogy mi van, és szeretné tudni."

- Hallgatás, nem válaszolás = egyértelmű jele a "Köszi, de nem kellesz" szituációnak. Nekem is a múlt héten tűnt el egy levelezőtársam 3 vagy 4 levélváltás után úgy, mint a szürke szamár a ködben. Én írtam neki utoljára, ő nem válaszolt, úgyhogy le van ...-va! Alapszabály: nem futunk olyan vonat után, ami nem fog megállni! Aki még arra sem méltatja a levelezőpartnerét, hogy nem válaszol egy mondatban mi az ábra, azzal tényleg nem érdemes tovább foglalkozni. Legyen bennetek büszkeség, kedves férfitársaim. :-)

GatyaPityu 2008.11.12. 10:31:10

gábbor 2008.11.12. 10:26:05

RE:
Nagyon jól beszélsz. Már sokan elkezdtem "tanulni" , elég csak megnézni, hogy mennyi egy vagy több gyerekes egyedülálló anyuka próbál magának pasit fogni a neten. És sajnos sok közöttük az olyan sunnyogó is, aki "elfelejti" megemlíteni, hogy van gyereke, majd amikor később kiderül, akkor még ő van felháborodva, hogy milyen intoleránsak a pasik. Nonszensz.

GatyaPityu 2008.11.12. 10:32:48

"elkezdtem" helyett ELKEZDTEK

volante · http://volante.blog.hu 2008.11.12. 22:31:45

Atro

Szívemből szóltál, a vasúti hasonlat pedig mindent elmond: nem kell felelősségre vonni, nyomozni utána (társkereső, iwiw, mittudomén); ha a másik nem akarja folytatni, akkor sem fog változni a helyzet, ha a fejünk tetejére állunk... Ha ő nem, akkor majd a következő. Legyen tartása az embernek.

kóristalány 2008.11.13. 07:57:38

Atro
Két dologban is egyetértek veled:
- Szemét dolog megalázni a másikat; aki ezt teszi, megérdemli, hogy vele is így bánjanak.
- Másrészt magunkat se alázzuk meg azzal, hogy olyan után futunk, aki magasról tesz ránk.

Volante
"Legyen tartása az embernek."
Tökéletesen igaz! Ha nincs önbecsülésünk, hogy várhatnánk, hogy más megbecsüljön...
süti beállítások módosítása