Virtuális társkeresés

Mi végre hoztam ezt a blogot létre? - vetődik fel az átlagban ez a kérdés, főleg azokban, akik a virtuális társkeresést még úgy mélységében nem is próbálták ki. Bonyolult feladat önmagában is magunk mellé társat találni. A modern - szabadságtól terhelt - világunkban az emberek nemhogy közelednének egymáshoz, hanem a maguk kis mikrokozmoszait kialakítva - mint egy óriáscsillag felrobbanása után megmaradt apró, szakadt részei - távolodnak egymástól. A bizalmatlanság megakadályozza a régi formák, tradiciók, helyek hatékony mûködését s mindenki próbálkozik azzal, amit jónak gondol. Jó esetben. Mert vannak olyanok is, akik munkájukból és hobbijaikból kiindulva nem nagyon járnak idegen emberek közé és szûkös baráti körükben már nem találva senkit inkább megbékélnek a helyzettel és várnak a csodára: hátha a jószerencse eléjük sodor valakit. Vagy igen vagy nem. S aztán ebbôl születnek a rossz, megalkuvós házasságok. De szerencsére vannak, akik viszont hajlandóak aktívan is tenni magányuk megszüntetésért, méghozzá a technika legújabb vívmányának igen kényelmes módszerével: online társkeresôkbe jelentkeznek be. A mód kényelmes, mert otthoni karosszékbôl is mûvelhetô, kockázatmentes, mert a visszautasítás nem oly sértô, megalázó, mint pl. egy szórakozóhelyen, izgalmas, mert egyszerre részegítôen nagy számú delikvensbôl választhatunk, olcsó, mert a havidíj még mindig gazdaságosabb, mint bármilyen rendezvényre a belépô, tehát sok szempontból egy igazi jótétemény: DE NEM CSODASZER! Valójában ez is az élet leképezôdése, s itt is elôfordulnak bunkók, megtévesztô emberek, szórakozni-másokat átverni akarók, dilisek, lelki betegek, félrelépôk, mûveltek és mûveletlenek, érdekesek és unalmasak, lúzerek és nyerôk, szépek és nagyon csúnyák, kíváncsiskodók és rákattantak: miért is lenne ez jobb, mint a való világ, ha a szereplôi ugyanazok?! Viszont - ha valaki már gyakorlatra tesz szert, jó emberismerô, akkor itt ki tudja szűrni azokat, akik a negatív kategóriába tartoznak, akiket széles ívben el kell kerülni! Ebben a blogban próbálom majd összeszedni mindazt, amit eddig tapasztaltam, hogyan kell jó, informatív adatlapot készíteni, honnan tudhatjuk, hogy melyik adatlap kamu, NETikett, lúzerek és nyertesek, képek elemzése, levelezéstôl a randiig, társkeresô oldalak rangsora és sajátosságaik, kik és miért szórakoznak, biztonság, jó elsô levél, stb.... Szívesen veszem majd a hozzászólásokat, amelyek egyrészt majd árnyalni fogják a képet, másrészt remélem, a beküldött történetekkel szórakoztatva lehet megmutatni a netes ismerkedés hasznát, létjogosultságát, eredményeit és esetleges buktatóit, hogy a jogtalanul illetett negatív kritkát és indoklatlanul rárakodott - "Te miért itt ismerkedsz, hiszen te tök normális vagy?!" - értetlenkedést valami jobbító szándékú és hasznos kritikává, javaslatokká fordíthassuk.

Olvasói levelek - Két vélemény a randi utáni eltűnésekre

2008.01.09. 12:43 Line24

Két reakció a tegnapi olvasói levélre, amelyek a ki nem mondott nem tetszésekrôl, a szó nélküli eltûnésekrôl, a fel nem vett telefonokról, a kikapcsolt skype-krôl, a csendes, "szellemképes leépítésekrôl" szól:
Olvastam leveledet. Pasi vagyok s úgy gondolom, hogy amit leirtál az sajnos igaz: nagyon sokan gyávaságból vagy kényelemből arra sem hajlandók, hogy a minimum elvárható normáknak megfeleljenek. E normák szerint legyen bennem annyi, hogy face to face megmondom bárkinek még a "Szerintem, ne találkozzunk többet!" is. Magamról annyit, hogy egy ideje egyedül vagyok és nem túl jó, de így alakult....
Vajh, ezek a normák hol vannak lefektetve? Ki ismeri ôket? Sokan hivatkoznak itt rájuk - persze csak akkor ha ôket érte a sérelem - ám ha nekik kellene lépniük, mindig elfeledkeznek róla. A nyílt konfrontáció veszélye, hogy nem tudjuk az a vadidegen ember velünk szemben hogyan is fog reagálni, nem vágja e szemünkbe sértéseit, nem rendez e jelenetet?!
Ha mindenki úgy menne el egy ilyen netes randira, hogy gondolatban felkészül arra, bizony nagy eséllyel nem jön össze - így nem is éri váratlan tragédiaként a nemleges válasz -, akkor talán könnyebb is lenne kimondani is, nem?
A másnap reggeli sms-t avagy mailt is egy kényelmes, tiszta eljárásnak érzem. Mindezzel fájdalommentesen közölhetjük ítéletünket, nem kell belebonyolódni értelmetlen vitákba, nem kell nézni ex-partnerjelöltünk elkámpicsorodott arcát, s a végtelenül hosszú reménykedésbe sem taszítjuk bele. Ugyanis itt csak egy a gond az elutasított szempontjából: az az idegtépô várakozás napokon át és az a pár megalázó, sikertelen, fel nem vett, üzenetrögzítô szövegét már unalomig ismert, vérlázítóan megalázó hívás, amelyekre nem jön válasz s így a leszarás miatt érzett düh - idôt hagyva neki - ki tud fejlôdni.
Egy huszárvágással viszont - másnap közölve a fájdalmas tényt - ezt nem hagyjuk eluralkodni és magunkat is megkímélhetjük a bujkálástól.

S most következzék ismét egy hölgy véleménye:
Olvastam a blogban a társkeresőkre panaszkodó hölgy levelét, és gondoltam, leírok pár gondolatot. Sajnálom őt, hogy nem sikerül találnia valakit, mert kedves lánynak tűnik, de a leveléből én azt éreztem, hogy túlzott benne az akarás.. Napokig várni, hogy valaki, akit nem is láttam még élőben, felhívjon.. Vagy a találka után addig írni,keresni, míg életjelt nem ad.. Nekem sok volt ez picit.
Fordított helyzetben engem lányként eleinte idegesítene, később elriasztana ez a hirtelen jött lelkesedés egy fiú részéről.
Éppen ezért azt sem hiszem, hogy a férfiak szeretik a "könnyű" sikert.. Illetve egy fiúnak még inkább nyomasztó lehet, hogy valakinek "ennyire kell". A férfi választ elsősorban - de a döntés, hogy elfogadja-e a közeledését, a lány kezében van. Viszont a közeledést nem lehet, illetve a hölgy példáját tekintve szerintem nem szép kikényszeríteni. Még a legjobb barátnőimet sem "zaklatom" addig különféle fórumokon, míg fel nem hívnak végre - mert ha tudnak, fognak rám időt szakítani, egy "na mi a fene van már" hívásra/sms-re meg nincs szükségem. Még tőlük sem, nemhogy egy idegentől!
Mert persze, az első levelekben olyan könnyű szépeket írni, kábítani a másikat - de itt megintcsak nem értem a levélíró lányt/hölgyet, mikor azt írja, hogy hogyan hiheti azt, hogy a reménybeli jövő tervezgetése komoly? És hogy személyesen neki szól..?
Egy számomra kedves barátnőm is, hosszú és keserves kapcsolatából kilépve próbál párt találni, egyszerre több fórumra is regisztrálva magát. Az eredmény: négy katasztrofális randi, holott "előtte olyan  jól ment minden, míg csak emileztünk".. Valamint  egy közös fiúismerőssel megtalálták egymst az egyik szájton, és jót nevettek egymás reglapján.. Mert még az ott található kis csúsztatások is nevetségesek voltak, úgy, hogy jól ismerik egymást.
Én is voltam korábban regisztrált tag néhány oldalon - megjelölve, hogy van párom, és hogy csak barátkozni, ismerkedni szeretnék, de semmi többet. Természetesen, mikor magát 50es-nek író urak, leszbikus lánykák, illetve csoportos szexhez partnert keresők találtak meg, akkor úgy döntöttem, ennek semmi értelme. Már csak azért sem, mert sok regisztráció mögött nem valós személyek vannak, hanem pl. 13-15éves kamaszok, akiknek jó vicc ilyen módon belegázolni a levélíró hölgyhöz hasonló emberek lelkébe..
Tudom, van számos ellenpélda is. És hogy működhet a dolog, meg hogy hányan találnak maguknak így párt, meg hogy a mai rohanó világban, meg hasonlók.. De nehogy már éppen az élet egyik legfontosabb "alkotóelemére", a párkeresésre ne legyen valakinek ideje! Ha már a páromat megkeresni sincs időm, akkor hogyan akarom majd megtartani?
Még az egyenesség témában fűznék annyit a hölgy leveléhez, hogy (és itt magam ellen is beszélek) a lányok/nők/asszonyok sem egyenes emberek - gondoljunk csak bele, hogy a gimiben, az egyetemen hány eleve esélytelen "lovagnak" nem bírtuk megmondani, hogy "ugyan már"..  Vagy hány olyan kapcsolat van körülöttem is, ahol tudom hogy a felek azért vannak benne, mert "még mindig jobb, mint egyedül" a szánalom, ez az, ami miatt nem mondjuk azt, hogy "nem kellesz". És legtöbbször a lány az, aki inkább kitart - egy másik blogban olvastam - mint a majom. Addig nem engedi el az egyik ágat, míg a másikon meg nem kapaszkodott.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://fvtr.blog.hu/api/trackback/id/tr9290745

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Doris · http://doris.blog.hu 2008.01.09. 14:28:25

Juj, de milyen jó az utolsó levél!!!
Hát éppen ez piszkált engem is, mikor olvastam az előzőeket.
Minek nyomulni, követelőzni?...nyilván ha felhívna valaki egy ilyen szituban, elmondanám,hogy hagyjuk ezt inkább, de ha nem veszi fel a telefonját, akkor minek nyaggatni? Én ugyan nem nyaggatnám. Ez olyan büszkeség, vagy mi. Ha nem keres, ő baja.
És még egy a kapaszkodásról.Felmész egy ilyen oldalra.Remek lehetőség, hogy akár barátokat találj. Miért kell úgy nézni minden levélíróra, mint a lehetséges nagy Ő- re? Csevegés, beszélgetés, barátság...aztán majd kialakul.
Én regiztem ilyen oldalra, és konkrétan beírtam a reg.lapomra, hogy barátokat, levelezőtársat keresek.
Találtam is. Férfiakat is, nőt is. Mai napig tart a barátság. Más dolog, hogy ezzel a hozzáállással belefutottam "egyébbe" is. De belé se kapaszkodtam soha, és nem akartam kényszeríteni színvallásra. Sőt nem akartam tőle semmit. Milyen érdekes, ő annál erősebben tőlem.
Ha pedig valaki pár csevegés után már velem tervezi a jövőjét...hát menekülés, de minél messzebb és gyorsabban.
Szerintem sokan vannak így.
Szóval szerintem is könnyedség és elegancia, és semmi pánikhangulat- ez a nyitja a dolgoknak.
Egyébiránt az én tapasztalatom az, hogy a férfiak (értelmes, intelligens pasikról beszélek) igen nagyra értékelnek egy jó beszélgetőtársat, barátot, és bizony sokkal inkább ragaszkodnak hozzá, mint valakihez, aki rögtön "fel akarja falni" őket.
És ha nem így van, hát szóljatok, mert én megrögzött férfipárti vagyok, és lehet, hogy nem jól látom a dolgokat. És természetesen senkit nem akartam megbántani az írásommal.

csibike · http://csibike.blogol.hu 2008.01.09. 16:27:25

Azt tapasztaltam, hogy a nők többsége eleve életre szóló társat keres minden férfiben, míg a pasik többsége arra hajlik, hogy felmérem ezt is, azt is, aztán majd lesz valami. A görcsös akarás inkább a nők sajátja, sokan gondolják azt, hogy pasi nélkül már pár hónap is gyötrelem, a boldogságukhoz mindenféleképpen kapcsolat kell, pedig szerintem jó megtapasztalni azt, milyen az egyedüllét annak minden előnyével, hátrányával, lehet belőle tanulni.
Én is regisztráltam már netes társkeresőn, korrekten megírtam, ha valaki nem volt szimpatikus - volt, aki kulturáltan fogadta, volt, aki leribancozott, elhajtott a picsbe és utána még hetekig kaptam a gyalálzkodó leveleket. Ez is benne van a pakliban :)

Tanácselnök úr 2008.01.09. 16:37:31

De jó kis blog ez.

Elvileg a netes társkeresőkön lehetne a legjobban ismerkedni, a gyakorlat azonban mégsem ezt mutatja. Legalábbis számomra.
Az egyik fő gond az, - férfiszemmel - hogy sokkal több fiú vagy ezeken az oldalakon, mint lány és a hölgyek többségénél sokszor azt érzem, hogy képtelen kezelni ezt a helyzetet.

A halálom az, aki ilyenkor mindenkinek visszaír, ahelyett, hogy egy-két normálisnak tűnő srácra koncentrálna(például rám :) ).
Ehelyett az van, hogy jött 20 levél és mindegyikre szán 2 percet, azaz kb. 2-3 mondatot.
Nagyjából válaszol arra, amit kérdeztem, viszont sokszor arra már nem is veszi a fáradtságot, hogy túlem is kérdezzen valamit azon kívül, hogy "van fotód?". Lesüt az egészről, hogy nem érdeklem.
Chat: detto ugyanez, amikor a csajok 10 pasival csevegnek szimultán és 4 percenként jön a válasz.

Rég halott kecskeszarv 2008.01.09. 17:42:58

Ja, hát ez van feleim, több a lány sokkal a keresőkön mint a pasi, írnak nekik 85en, sok esetben belefutottam olyanba, hogy olvasás nélkül törli a levelemet.

Akkor meg mi a fenének regisztrál. A másik kedvenc odaírja, hogy barátkozik, beszélgetőtársat keres. Írok neki, mert látom, hogy van az érdeklődési körünkben közös. Le se szarja, nem válaszol. Lol, hát így lehet barátokat keresni, tényleg. Még ha helyből le akartam volna fektetni vagy valami. De neeem, még ez se. Szánalom a köbön.

Szarjátok le Tesvíreim a Zúrban, csajozzatok élőben, sokkal egyszerűbb, én amikor rászántam magam és elkezdtem rendesen társaságba járni 1 hónap alatt találtam valakit. Korábban társkeresőn 1 évig 0 -arra jutottam, hogy a netes keresőkön a csajok jelentős százaléka egyszerűen defektes és retardált Evvan. Hagyni kell a francba.

Highway 2008.01.09. 21:17:39

Sziasztok!
Nem védekezés képpen mondom, csak hogy tiszta vizet öntsek a pohárba:
Én azt gondolom, hogy nem érdemes hosszan levelezni valakivel, kialakítani egy hamis képet, majd 2 hét után talizni, ahol kiderül, hogy bocs, mégsem. Néhány levél után beszélnék velük telefonon, találkozhatunk személyesen. Nem randi, csak találkozó. Hogy lássuk a másikat. Érezzük illatát, halljuk hangját, lássuk gesztusait. Ez hozzá tartozik az össz benyomáshoz. Nem nyomulni akarok, és főleg nem futni utána. Nekem fura, ha egy pasi azt szeretné, hogy a nő szedje fel, mert ez olyan férfi dolog. Azonban nem tudhatom milyen ember van a másik oldalon. Nyilvánvaló, hogy ha talpig férfi, ő fog keresni. Ha mégsem, megvárja míg én keresem. Találkoztam már ilyennel is. MSN cím csere, látom, hogy ott van, de nem ír. Majd 10 perc után: nem is írsz? irja ő. Hát mé? Nekem kéne?
Ezt csak azért írom, mert nem görcsösen akarom őket, hanem spontánul, jókedvűen, könnyedén. És ez nálam működik. Nem én mondom azt, hogy majd ha gyerekeink lesznek... Ő közli velem. (jó nem ilyenekt, túloztam :)) De én ezt nem eszem meg. És ők azok akik egy egy ilyen mondta után a leghamarabb eltünnek. Talán megijednek, az általuk látott képtől? Kötöttség? Jaj! Kapcsolat? Jaj! Látni sem akarom többé.
Én nem álmodozom. Lesz ahogy lesz. És nem zaklatom őket. Csak várok. Ki tudja? Lehet, hogy az 1-2 napos hallgatás is a taktika része. Erre nincs recept.
És ne tessék azt gondolni, hogy nem bírom pasi nélkül, és bármilyen defektem van. Mert ezt a legkönyebb belemagyarázni. Sajna. Pedig nem. Tényleg! :)))
süti beállítások módosítása