Virtuális társkeresés

Mi végre hoztam ezt a blogot létre? - vetődik fel az átlagban ez a kérdés, főleg azokban, akik a virtuális társkeresést még úgy mélységében nem is próbálták ki. Bonyolult feladat önmagában is magunk mellé társat találni. A modern - szabadságtól terhelt - világunkban az emberek nemhogy közelednének egymáshoz, hanem a maguk kis mikrokozmoszait kialakítva - mint egy óriáscsillag felrobbanása után megmaradt apró, szakadt részei - távolodnak egymástól. A bizalmatlanság megakadályozza a régi formák, tradiciók, helyek hatékony mûködését s mindenki próbálkozik azzal, amit jónak gondol. Jó esetben. Mert vannak olyanok is, akik munkájukból és hobbijaikból kiindulva nem nagyon járnak idegen emberek közé és szûkös baráti körükben már nem találva senkit inkább megbékélnek a helyzettel és várnak a csodára: hátha a jószerencse eléjük sodor valakit. Vagy igen vagy nem. S aztán ebbôl születnek a rossz, megalkuvós házasságok. De szerencsére vannak, akik viszont hajlandóak aktívan is tenni magányuk megszüntetésért, méghozzá a technika legújabb vívmányának igen kényelmes módszerével: online társkeresôkbe jelentkeznek be. A mód kényelmes, mert otthoni karosszékbôl is mûvelhetô, kockázatmentes, mert a visszautasítás nem oly sértô, megalázó, mint pl. egy szórakozóhelyen, izgalmas, mert egyszerre részegítôen nagy számú delikvensbôl választhatunk, olcsó, mert a havidíj még mindig gazdaságosabb, mint bármilyen rendezvényre a belépô, tehát sok szempontból egy igazi jótétemény: DE NEM CSODASZER! Valójában ez is az élet leképezôdése, s itt is elôfordulnak bunkók, megtévesztô emberek, szórakozni-másokat átverni akarók, dilisek, lelki betegek, félrelépôk, mûveltek és mûveletlenek, érdekesek és unalmasak, lúzerek és nyerôk, szépek és nagyon csúnyák, kíváncsiskodók és rákattantak: miért is lenne ez jobb, mint a való világ, ha a szereplôi ugyanazok?! Viszont - ha valaki már gyakorlatra tesz szert, jó emberismerô, akkor itt ki tudja szűrni azokat, akik a negatív kategóriába tartoznak, akiket széles ívben el kell kerülni! Ebben a blogban próbálom majd összeszedni mindazt, amit eddig tapasztaltam, hogyan kell jó, informatív adatlapot készíteni, honnan tudhatjuk, hogy melyik adatlap kamu, NETikett, lúzerek és nyertesek, képek elemzése, levelezéstôl a randiig, társkeresô oldalak rangsora és sajátosságaik, kik és miért szórakoznak, biztonság, jó elsô levél, stb.... Szívesen veszem majd a hozzászólásokat, amelyek egyrészt majd árnyalni fogják a képet, másrészt remélem, a beküldött történetekkel szórakoztatva lehet megmutatni a netes ismerkedés hasznát, létjogosultságát, eredményeit és esetleges buktatóit, hogy a jogtalanul illetett negatív kritkát és indoklatlanul rárakodott - "Te miért itt ismerkedsz, hiszen te tök normális vagy?!" - értetlenkedést valami jobbító szándékú és hasznos kritikává, javaslatokká fordíthassuk.

Leveleimből...

2008.05.22. 14:13 Line24

Szeretnék egy kis tavaszi csokorral kedveskedni olvasóimnak, amelyet a nekem címzett emailekbôl állítottam össze. Ezek hol humorosak, hol bájosak, hol igen furcsák, de legalább egy kis képet nyújthatnak arról, hogy konkrét helyzetekben miért nem válaszolnak a pasik. A kezdőképet ugyan az olvasói levelekre használtam eddig, de - a témakörből kifolyólag - szintén érdemesnek találom ide.

A lenti levél tartalmaz pár igen érdekes kijelentést és hibát, ellenben - nagyon ügyesen - semmi érdekeset, mégha próbált valami jópofizást is belegyűrködni:
Köszönöm a bájos leveled,igen jol esett. Én kutyakozmetikus,német tolmács-fordito vagyok. Egyedül élek a kutyámmal rendezett körülmények között.
10percre van tőlem a salon amit egy másik csajszival bérlünk, de házhoz is megyek. Te gyursz? Én is gyurmázok. Sajnos a munkámbol kifolyolag nincs időm szorakozni és nincs is kivel, max késő este a laptopn molyolkálok. Álltalában a telken lógok a hétvégén, hááát ott is van mit tenni. Meg ott van Anyunak is a kertje stb.Mindig van mit csinálni. Atlétikáztam,gerendáztam,lőttem,jaz balet(oklevelet szereztem).....
Nem adjuk meg egymásnak a privát telcsink számát?

Szimpla egyenkérdés következik, amely sokszor felmerül a társkereső oldalak userei közt is, pedig hát ezzel önmagukat is ledegradálják:
Elolvastam a reglapodat.., az alapján szimpatikus vagy, bár ennyi még édes kevés.
Gondolom mivel mozgalmas életet élsz és társaságkedvelő vagy, így más vonalon is ismerkedsz:) Hogyhogy nem találtál párt? Annyi vonzó és szép nő van szép városunkban, hogy szinte el vagytok kényeztetve. Viszont sajnos kevés a komolyan gondolkodó, hűséges férfi.., aki majd családot is szeretne..
Miért itt ismerkedek, amikor megvan kezem-lábam, miért nem a való életben??? Miért: ez a netes társkeresés annyira szar? Itt kizárólag rokkant bénák, hülyék és betegek találhatnak maguknak párt? Kislány! Elmúltak már azok az idők, amikor ez még egy elvont és különleges terep volt: itt az új évezred és szinte mindenki meg fogja itt is próbálni! Sőt, hamarosan többen fogják itt keresni párjukat, mint a szórakozóhelyeken!
Az író még tetézi hibáit azzal, hogy pocskondiázza a férfiakat: nekünk sokkal könnyebb a helyzetünk, mert normális és szép férfi alig, míg nőből - amilyen valszeg ő is - sok van! Beképzeltség és elszállt igények egy adag csalódottsággal és pesszimizmussal keverve.

Más. Egy kedves kezdő következik. Őszintesége túlárad a még megfelelő diplomatikus határokon és összedob egy kissé negatív, tesze-toszaságát sem rejtő levélkét:
én Melinda vagyok, szimpatikus volt a bemutatkozásod, meg amit az "ideális jelölt" rovatba írtál... Kezdő netes társkereső vagyok, bár már két éve vagyok egyedül, eddig nem szántam rá magam az internetes "keresésre". De mostanában már kezdek Bridget Jones-ra emlékeztetni jó lenne már véget vetni az elvagyok én egyedül is korszaknak...
Magamról: nem vagyok valami céltudatos, inkább olyan sodródó típus, de azért fejlődőképes... alapvetően optimista, vidám.
Nem tudtam kitölteni az adatlapot, mert már fáradt vagyok, és nem gondoltam, hogy ilyen hosszadalmas ez az egész regisztráció...
Adatok: 170cm 55 kg.
Német nyelvtanár a végzettségem, de most (már lassan 4 éve) beszerzőként dolgozom egy német cégnél, amit nem szeretek, unalmas, de azért elvagyok, kényelmes, közel van.
szeretek olvasni, zenét hallgatni, bulizni, sportolni (aerobik, jóga, bicikli,úszás) hm... hirtelen ennyi...
Ja és gyakran előfordul, hogy tétovázok és nem tudom mit akarok...Azért remélem ez nem kizáró ok... Ha ezek alapján beleférek a "kereteidbe" írj.

És következik Hallelluja levlista egyik jeles tagja:
Isten vezeti utamat és bízok benne. Elhatároztam, hogy lehetőséget adok magamnak és neki is, hogy életembe elhozhassa a páromat és a boldogságot, így feljelentkeztem. Számomra fontos a vallás, e szerint telnek napjaim, így lettem gyerekkorom óta nevelve. Ha számodra is elképzelhető, hogy a kereszténység szentségében telnek napjaid és komolyan keresed a jövendőbelid, akkor szívesen veszem a válaszod. Nem kalandot, hanem egy komoly párt keresek kisfiam mellé is, aki egyébként egy tündéri aranyhajú kissrác és életem központja és értelme: mûvész lesz belőle vagy nagy gondolkodó. Sajnos apukája elhagyott minket, így nagyon meggondolom, hogy kit fogok ismét magunk mellé engedni, mert meg akarom kisfiamat (is) óvni a csalódástól. Számomra kaland vagy korai intimitás elképzelhetetlen! Küldök képet Róla is!

A nemesen egyszerű, aki nem sokat teketóriázott tök üres adatlapjával együtt sem:
Nem sokat tudok írni magamról, inkább válaszolj és kérdezz ami érdekel!

A következő csörteváltás a fényképeit megtagadó csajró szól. Csatlakozzunk be valahol a második levélváltás után:
Én: (sok blablabla...) Hogy telt a hétvégéd?
S mikor mutatod meg magad?

Lány: Rendben.Csak azt gondoltam, mivel kedveked ezeket a nem is igazán extrém sportokat, talán szívesen mesélnél róluk és ezzel adnál nekem némi támpontot. Akkor szeretném megmutatni magamat, amikor úgy érzem eljött az ideje.

Én: Szíved joga, akkor megmutatni magad, amikor úgy érzed, h eljött az ideje.
Viszont:
- mivel a viszonosság és az udvariasság is azt diktálja, h ha én ezt előzékenyen megtettem (és nem is kezdtél volna velem, ha te nem láthattál volna), akkor Te szintén felfedd magad,
- mivel nem szeretek Fantomas-szal levelezni és igenis tudni akarom, hogy ki van a sorok mögött,
- s mivel nem szeretek sem könyörögni a képért, sem időt, energiát pazarolni komolytalan, csak a virtuális térben mozgó kamu lányokkal történő hosszadalmas levelezésre így - joggal - bedurcizok.

Lány: Ha nem tudsz így elfogadni, akkor sajnálom. Te kezdeményezted a kapcsolatot, nem én. Eddig még semmi olyat nem írtál, amiért roham tempóban képet kellene küldeni. Ha annyi bizalmat nem szavazol nekem, hogy elhidd nem én vagyok Fantomasz, vagy csak a virtuális térben mozgó kamu lánynak gondolsz, akkor nem érdemes folytatni. Számomra alap a bizalom!!! Szép napot, és jó durcizást!

Tyűazta! A boldosított mondatok annyira szépek! Ha nem tudom így elfogadni? Hogy, hisz még fényképen sem láttam! (Ő persze engem igen!) Mint az óviban: én kezdeményeztem a kapcsolatot - örüljön neki, hogy voltam olyan marha, hogy írtam a fényképtelen adatlapjára! Eddig nem tettem semmit, amiért küldene? Ez vajh külön kegy avagy teljesen természetes, mondhatná alap dolog, főleg, ha a másik már ezt a kezdetek kezdetén megtette!? S hogy lehet számára alap a bizalaom, ha ő sem bízik meg bennem annyira, hogy egy ócska kis képet küldjön magáról, hogy legalább láthassam, mennyire bűn ronda!


Végül pedig jön egy morcos drágaság, egy igazi kiskirálylány, aki mindent megtehet, mindenkinek beszólhat, ám vele mindenki pöpecül viselkedjen. Ettől mentsen meg minden netező fiút az ég! Szitu: írtam neki. Se kép-se hang 2 hónapig, majd hirtelen érkezik egy válasz, hogy szívesen levelezne velem tovább. Válaszolok, hogy jó, de nem találom fent az adatlapját. Újabb 2 hét múlva ő:
Lány 1.: Megmondom őszintén,fogalmam sincs,hogy ki vagy.Ne haragudj.Pár nappal ezelőttig azt hittem,hogy megtaláltam,de mégsem.Azért töröltem magam,mert rengeteg levelet kaptam és már lelkiismeret furdalásom volt, mert sajnáltam azokat az embereket akik írtak nekem.Már rögtön a legelején bejött egy fiú,aztán azt hittem,hogy ...., de rosszul hittem. Hát így jártam... De egy képpel segíthetnél...

Lány 2, Köszönöm a képeket,bár megmondom őszintém az arcodat nem nagyon látom.Én óvónő vagyok,egy  budapesti oviban dolgozom.Elváltam,független vagyok,a szüleimmel élek a XV. -kerületben.Szabadidőmben tornázom,sokat foglalkozom a mozgásfejlesztéssel,egyrészt érdekel és a munkámban is fel tudom használni.

Lány 3, Köszönöm a sok-sok kérdést,azért írtam magamról néhány szót,hogy ne az legyen,hogy csak kérdezek... ellenben te megtetted. Semmit nem tudok rólad,de ha csak kérdéssel teli levelet küldesz,ami semmi információt nem tartalmaz szerintem nem is fogok. Azt hittem,hogy egy bemutatkozó válaszlevélhez nem kell kérdeznem,de tévedtem.Szia,további sok sikert!

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://fvtr.blog.hu/api/trackback/id/tr91480500

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Laslow · http://laslow.hu/ 2008.05.22. 22:23:58

Érződik ebből a postból, hogy (amúgy teljesen jogosan) a tököd tele van már néhány nő miatt. Egy ideje már csodálkoztam is, hogy ez eddig sosem érződött ki az írásaidból.

béla 2008.05.30. 10:51:07

Juj, van pár ilyesztő, de az utolsó esetében nem érzem jogosnak a kritikádat, de az övét rád nézve viszont éppen hogy igen.

Elanor 2008.06.03. 16:59:40

hülyepicsák.
mondjuk, pasiban is van egy-két marha.
az utolsó kettő, akivel sikerült "közös nevezőre jutnunk" (szimpik volunk egymásnak, már számot is cseréltünk) egyszercsak eltűnt. és kitaláljátok, mi történt velük? állításuk szerint "visszataláltak az exhez"...

enci 2008.06.03. 17:25:34

kutyakozmetikus: filctoll-szemöldökű, pink lábkörmű, melírozott vagy padlizsán haj, akinek fehér bolyhos kutyája van és reggelente csak átcsoszog egy papucsban dolgozni,esténként gyúr, mint minden (emberi) barátja, szét van szolizva. ja és biztos van "nonfi" tetkója is. és azt mondja telcsi :D biztos nagyon okos

amúgy mikor tanulnak meg helyesen írni az emberek?

owen · http://www.nincsszerelem.freeblog.hu 2008.06.10. 12:51:57

A 6. levélidézetből hiányoltam a válaszodat, ami szerintem nagyon jó volt, de az archívban meg a lány durcizós búcsúmondata maradt le : fvtr.blog.hu/2007/06/20/sajat_kalandjaimbol_1

Cica-mica · http://miau.blog.hu 2008.06.14. 20:18:44

beleolvastam az írásodba. De még nem látom tisztán. Társat keresel, hogy ilyen jellegű leveleket kapsz, vagy csak egyszerűen egyfajta dolgozatot készítesz, mondjuk -Így írtok ti -stilusban?

Hasonló cipellőben 2008.06.22. 01:43:58

Amíg a nők "csak" ennyire durvák, a pasik is rendesen kiteszenk magukért.
Társkereső oldal, flörtölős jelölgetés után msn-en:
Én: Ha már ilyen jól elbeszélgettünk a gép előtt és te a nevemet tartalmazó címen vettél fel, tedd már meg légyszíves, hogy bemutatkozol.
Ő: minek az neked?Legyek mondjuk Géza
Én: rendben kedves Géza, de miért olyan nagyon titkos a neved? Tán csak nem kapcsolatban élsz az állítottakkal ellentétben?
Ő: nem, nem mondom meg és kész
Én: rendben, akkor minden jót neked kedves Géza. Nálam az az alap, hogy bemutatkozom és akivel beszélek az is megteszi, így nem szeretnék tovább ismerkedni veled.
Ő: Tudtad, hogy egy paranoid hülye picsa vagy? Mi a f..sz közöd van a nevemhez?
Nos, ezen a ponton töröltem......
süti beállítások módosítása