Virtuális társkeresés

Mi végre hoztam ezt a blogot létre? - vetődik fel az átlagban ez a kérdés, főleg azokban, akik a virtuális társkeresést még úgy mélységében nem is próbálták ki. Bonyolult feladat önmagában is magunk mellé társat találni. A modern - szabadságtól terhelt - világunkban az emberek nemhogy közelednének egymáshoz, hanem a maguk kis mikrokozmoszait kialakítva - mint egy óriáscsillag felrobbanása után megmaradt apró, szakadt részei - távolodnak egymástól. A bizalmatlanság megakadályozza a régi formák, tradiciók, helyek hatékony mûködését s mindenki próbálkozik azzal, amit jónak gondol. Jó esetben. Mert vannak olyanok is, akik munkájukból és hobbijaikból kiindulva nem nagyon járnak idegen emberek közé és szûkös baráti körükben már nem találva senkit inkább megbékélnek a helyzettel és várnak a csodára: hátha a jószerencse eléjük sodor valakit. Vagy igen vagy nem. S aztán ebbôl születnek a rossz, megalkuvós házasságok. De szerencsére vannak, akik viszont hajlandóak aktívan is tenni magányuk megszüntetésért, méghozzá a technika legújabb vívmányának igen kényelmes módszerével: online társkeresôkbe jelentkeznek be. A mód kényelmes, mert otthoni karosszékbôl is mûvelhetô, kockázatmentes, mert a visszautasítás nem oly sértô, megalázó, mint pl. egy szórakozóhelyen, izgalmas, mert egyszerre részegítôen nagy számú delikvensbôl választhatunk, olcsó, mert a havidíj még mindig gazdaságosabb, mint bármilyen rendezvényre a belépô, tehát sok szempontból egy igazi jótétemény: DE NEM CSODASZER! Valójában ez is az élet leképezôdése, s itt is elôfordulnak bunkók, megtévesztô emberek, szórakozni-másokat átverni akarók, dilisek, lelki betegek, félrelépôk, mûveltek és mûveletlenek, érdekesek és unalmasak, lúzerek és nyerôk, szépek és nagyon csúnyák, kíváncsiskodók és rákattantak: miért is lenne ez jobb, mint a való világ, ha a szereplôi ugyanazok?! Viszont - ha valaki már gyakorlatra tesz szert, jó emberismerô, akkor itt ki tudja szűrni azokat, akik a negatív kategóriába tartoznak, akiket széles ívben el kell kerülni! Ebben a blogban próbálom majd összeszedni mindazt, amit eddig tapasztaltam, hogyan kell jó, informatív adatlapot készíteni, honnan tudhatjuk, hogy melyik adatlap kamu, NETikett, lúzerek és nyertesek, képek elemzése, levelezéstôl a randiig, társkeresô oldalak rangsora és sajátosságaik, kik és miért szórakoznak, biztonság, jó elsô levél, stb.... Szívesen veszem majd a hozzászólásokat, amelyek egyrészt majd árnyalni fogják a képet, másrészt remélem, a beküldött történetekkel szórakoztatva lehet megmutatni a netes ismerkedés hasznát, létjogosultságát, eredményeit és esetleges buktatóit, hogy a jogtalanul illetett negatív kritkát és indoklatlanul rárakodott - "Te miért itt ismerkedsz, hiszen te tök normális vagy?!" - értetlenkedést valami jobbító szándékú és hasznos kritikává, javaslatokká fordíthassuk.

Olvasói levél - 2 in 1

2008.09.29. 09:00 Line24

Két ellentétes véleményt megformáló levelet teszek közzé.
Az első elítélő véleményt formál a virtuális ismerkedésről, sejtésem szerint azért, mert eleddig semmiféle eredménnyel nem járt. Mindenkinek szíve-joga, de sohasem árt megvizsgálni, hogy vajon a rendszer rossz-e vagy maga a usernek a taktikája? Bennem inkább az utóbbi kép alakult ki: valamit igen rosszul csinál.
Nincs mese, be kell látni, hogy tömegek használják a netet az igazi megtalálására. Itt kitűnni, kiválni a szürke masszából - főleg egy pasinak, akinek bizony az adatlapjával, fotóival és a leveleinek szövegével kell meggyőznie a lányokat, arról, hogy a legjobb a többi tízezerből! S nem biztos - annak ellenére mondom ezt, hogy valóban szinte csak 180 cm feletti srácot keresnek a nôk, a fiúk meg 160 feletti csajokat - a magassággal van kizárólag a baj: a stílus, a vér unalmas szöveg, a ronda fotók is elriaszthatnak ám sok potenciális jelöltet!

Jó véleményem nekem sincs a netes társkereső oldalakról. Hiába fordul meg errefele rengeteg féle ember, egy közöset látok: arról szól, hogy ki milyen magas. Szerintem nevetséges, de sajnos ez a netes valóság.
Nem nőttem túl nagyra - ez van, ezen nem tudok változtatni. A magasságom egyébként teljesen szokványos női magasság, nem vagyok törpe, de a neten ez baj. Hiába teszek fel jó képeket magamról, hiába írok jó szöveget, hiába vezetek blogot, hiába vásárolok platinatagságot stb. - ezzel csak azt tudom elérni, hogy az adatlapom látogatottságát feltornászom mondjuk napi 40-50-re. Érdeklődő természetesen ebből: 0
Azt sem hiszem, hogy a bemutatkozó leveleimmel lenne a gond. Normális leveleket szoktam írni, ezekre 70%- szokott is valamit válaszolni, többnyire a ("Szia! Köszönöm a leveledet, de ... , remélem megtaláloda a párodat. Üdv ...) sablonlevelet.
Néhány emberrel rendszerint sikerül szót váltani, de ezek is hamar ki szoktak kopni. Tényleges találkozásig csak elvétve jut el valaki: most hogy összeszámolom, tíznél kevesebb emberrel találkoztam eddig. Pedig már évek óta jóegynéhányszor betettem a lábam valamelyik oldalra.
Időnként beregisztrálok, körbenézek, társalgok néhány emberrel, aztán egy-két hét után kireg - közben pedig támogattam párszáz Ft-al az adott oldalt -:)

Másik levélíróm pozitív végkicsengésű levéllel tisztelt meg, amelyben arról beszél, hogy érdemes szenvedni és kitartani, mert igenis van remény, mégha egy ideig csak a rosszat kapjuk-tapasztaljuk.

Miért a net? Mert nehezen oldódok, miközben sok fiúbarátom van, ami egy szórakozóhelyen nem mindig jó pont ilyen szempontból...

Első regisztrálás: hosszú kapcsolatnak vége, egyedül vagyok, nézegetem a társkeresőt, meglátok egy fiút. Gondolkodok..gondolkodok..felregisztrálok egy kitöltetlen oldallal, és írok neki. Rövid bemutatkozás, néhány kép. Imponált neki, hogy én írtam. Válaszolt. levelezés-msn-ezés elég sokág (talán két hónap?). Nagy távolság (értsd. több, mint 1000km) leküzdve, találkozunk. Fura volt, mert mást vártam, de két hónapnyi levelezés/beszélgetés után nem adom fel rögtön az álomvilágot. Aztán úgy alakult, hogy közlebb (térben) kerültünk egymáshoz. Nehezen bomlott a rózsaszín köd. Ma már sajnálom, mert megkímélt volna sok megaláztatástól.
Konklúzió: minél előbb találkozni kell!

Második regisztrálás: lelkileg összeszedtem magam, egzisztenciális biztonság; több, mint 1000 bemutatkozó oldal után megláttam Őt. Körülbelül tudtam, hogy milyen embert keresek, és pár sor, néhány kép azért sokat elárul.
Pár napig gondolkodtam, mutattam a barátaimnak, stb. aztán írtam. Rövid életút, képek: nézzen meg a wiwen. Visszaírt. Még jobban tetszett. Telefonszámot kért, beszéltünk, találkoztunk. Nagyon izgultam (nem vagyok egy randizgatós alkat). Nem volt elsőre villámcsapás, de jó volt, nagyon. Újabb levelek, újabb randi. Egyre jobb volt. Harmadik randin csókolóztunk. Kb 2 órán keresztül, mint a gyerekek..:). Akkor már éreztem, hogy a szex is jó lesz..Aztán lassan minden kialakult...

Már együtt élünk egy ideje, és aktívan tervezzük a közös jövőt. Én hiszek a netes társkeresésben, de szerintem sokan ott rontják el, hogy nem tudják, mit is akarnak valójában. Tudom, hogy mit tudok adni és mit várok el. Tudom, hogy kellenek a kompromisszumok, az önismeret. Fontos az, hogy hinni tudjak abban, hogy azért, mert egyszer vmi nagyon rosszul sűlt el, az nem mindig lesz így. És mert vki megbántott, én nem fogom azt visszadni - se neki, se másnak... mindenkit bizatok a magányos barátaim közül, hogy regisztráljanak és próbálkozzanak. Nekem sikerült, másnak akkor miért ne?

Továbbra is várom a kedves olvasók leveleit, élménybeszámolóit

75 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://fvtr.blog.hu/api/trackback/id/tr15682576

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

shitgun 2008.09.29. 09:37:59

Förszt: förszt!
Aztán: az első csaj nagyon gáz, valszeg unalmas, válogatós, magát öt kategóriával feljebb rakó ribiládé, aki arra fogja, hogy a kutyát sem érdekli, hogy alacsony. Ja persze. Ostobaság, mert a férfiak kifejezetten szeretik a náluk alacsonyabb csajokat, ő meg állítólag nem törpe, csak átlagos, tehát ez totál fals. Mellesleg ha ennyire viszket, irány egy szórakozóhely, két Martini, és igenis leszólítani a tetszó férfiállatokat, nagyobb kockázata nincs, mint a neten irogatásnak, és több eséllyel bejön. Kivéve ha az ifiasszony áruja már kissé romlott, ami nagyon valószínű ez esetben...

Alex Ash 2008.09.29. 09:48:23

"A magasságom egyébként teljesen szokványos női magasság, nem vagyok törpe, de a neten ez baj. "

?? na, mennyi az a magasság??

"Hiába teszek fel jó képeket "

Muti.

Mex 2008.09.29. 09:54:10

szerintem pasiról van szó az elsőnél.

Alex Ash 2008.09.29. 09:58:19

"Időnként beregisztrálok, körbenézek, társalgok néhány emberrel, aztán egy-két hét után kireg"

??? Mer ennyi eszed van! Miért gondolod, hogy egy-két hét elég idő megtalálni az igazit a neten, miközben a való életben az x év sem volt elég???

Alvi 2008.09.29. 10:09:12

Nekem is az a tapasztalatom, hogy a paraméterek nagyobb hangsúlyt kapnak, mint amennyit megérdemelnek. De ez érthető is, nagyon könnyű megmondani, hány kg vagyok, és nagyon nehéz azt számszerűsíteni, hogy milyen apa lenne belőlem.

Juzo 2008.09.29. 10:17:52

Az első levél írója szimplán csak ronda.

Amúgymeg nem kell leszólni a netes társkeresést. CSak annyi, h egyesek elvárásaival szemben nem kánaán. Ugyanúgy meg klel dolgozni a sikerért. Ha valaki sikeres ismerkedő élőben, sikeres lesz neten is. Ha élőben sem tud csajozni/pasizni, neten se fog menni. Persze ez utóbbiaktól hangosak az ilyen fórumok/blogok, akik várták a sültgalambot, de nem jött.

A netes társkereső csak egy új terület az ismerkedésre, nem több, nem kevesebb. Rengetegen találták meg itt a párjukat, az egyéjszakás vadászok is megtalálják a számításukat, de ha randa/unalmas vagy, itt sem fognak rád tapadni.

Alvi 2008.09.29. 10:24:13

"Ha valaki sikeres ismerkedő élőben, sikeres lesz neten is."

Ez azért nem egészen így van. Sok ember van, aki élőben meg se tud szólalni, dadog, izzad a tenyere, amikor oda kell menni egy csajhoz. Írni viszont tud, ott előjön a fantáziadús személyisége, és a választékosság. Bátorítja az, hogy nincs kockázat, név nélkül, az otthon melegében tud flörtölni.
Fordítva is igaz, sok nagy dumás ember egyáltalán nem tud írni. Nincs stílusa, minden mondat végére odatesz egy felkiáltó jelet. Nme tudja azt hozni, amit élőben a nagy szájával.

Juzo 2008.09.29. 10:27:37

Alvi 2008.09.29. 10:24:13

Ezzel egyetértek, de nagyvonalakban értrettem. Akik egyik formában sikeresek, másikban nem, azok alapvetően olyan emberek, akiket szeretnek a nők/férfiak, csak valahol ezt jobban elő tudják hozni. Ezek viszont tanulhatóak, tehát aki egyik formában sikeres, az ha kell a másikban is tud az lenni.

Énis az a fajta vagyok, aki élőben nem szeret leszólítani senkit, de ez neten sokkal egyszerűbb.

valamerre 2008.09.29. 10:48:41

"Konklúzió: minél előbb találkozni kell!"

Talán ez a legfontosabb.

A netes társkeresés egy eszköz az ismerkedés elősegítésére - amúgy szerintem nagyon hatékony eszköze -, amibe ugyanúgy benne foglaltatik a csalódás és a szerelem lehetősége is.
Jó pár éve én is használtam talán 1 éven keresztül is, sok-sok randival, teli pozitív és negatív meglepetésekkel, furcsaságokkal. De jómagam mindig arra törekedtem, hogy hosszú email váltásokkal ne raboljuk egymás idejét. Az ember legyen virtuálisból valóságos.
Nekem csak köszönet jár ezért a netes társkeresésnek, hiszen 5 éve így ismertem meg a feleségem.

pupak32 2008.09.29. 10:59:15

Teljesen mindegy en 193cm-es magassaggal sportos testalkattal sem talaltam magamnak senkit a neten. egy no kap 50-100 levelet egy nap. meg vegigolvasni sincs ideje. :)

Alex Ash 2008.09.29. 10:59:34

Attól függ mit értünk a "hosszú emilváltáson"...

Ha hetente emileznek, akkor hosszúra nyúlik pár emilváltás is :)

Volt olyan, hogy váltottunk vagy 100 emilt - de 3-4 nap alatt :)

Lajos 2008.09.29. 11:05:07

Csak a külsőség számít. Pl. beírod, hogy 110 kiló, meg sem néznek. Pedig nem hasas vagy, hanem testépítő :)

Angelo 2008.09.29. 11:09:57

Az első levél írójához hasonlókat tapasztaltam én is, bár én nem nőként. Eleinte zavart az, hogy egyáltalán nem számít az milyen vagyok, ha nem érem el a 180 cm-es magasságot. Most már gyorsan befejezem ezeket az egyébként úgyis érdektelen beszélgetéseket. Sőt! Nemrégiben olvastam (talán éppen itt?) valaki kísérletét (ti. hogy magasabbnak adta ki magát, mint amilyen), és ezen felbuzdulva arra vetemedtem, hogy személyes tapasztalatokat gyűjtök. Nem, eszem ágában sincs ilyen nőkkel találkozni, addig nem jutunk el soha. De mindent megteszek, hogy egy kicsit felébresszem őket az álomvilágból, amiben élnek, és igyekszem ráébreszteni őket arra, hogy kicsit reálisabban tekintsenek a világra és önmagukra (többnyire nagyon el vannak szállva maguktól :)))
Én pedig megmaradok azoknál, akik úm. ''érdemesek'' a személyes beszélgetésre is... Mert minden híresztelés ellenére vannak ilyenek is szép számmal. Véleményem szerint az elég gyanús, ha valakit állandóan csak a ''bunkóhülyeostobaállat''-ok találnak meg, akár hím-, akár nőnemű az illető. Mer tbár volt nekem is szerencsém egy-kettőhöz, és jópáran közülük már arra elszégyellték magukat, hogy rávilágítottam azon tényre, miszerint olvasási nehézséggel küzdenek... :) De a monitor védelme mögül kiabáló ''nagyon agresszív''-ek sem tudnak semmit kezdeni, ha nem veszem fel a kesztyűt...

FlybyWire 2008.09.29. 11:11:22

Normális reglap, értelmes fotó. Eredmény: 2 hónappal ezelőtti regisztráció óta: számtalan kapás, 4-el randi ebből 4-el összejövés, 3-mal szex, utolsóval jó eséllyel komolyabb is alakulhat.
Ha egy férfinek ez sikerülhet, szerintem egy átlag vagy annál csinosabb nőnek _semmi_ gondja nem lehet, hacsak nem fertelem ronda vagy ostoba :/

Leon a profi 2008.09.29. 11:12:46

nem lehet Lajos, hogy neked csalnod kéne? pl. megadsz 90 kg-ot? Vagy nem adsz meg semmit. Persze ilyenkor ki kell tenni egy képet.

FlybyWire 2008.09.29. 11:13:36

Juzo 2008.09.29. 10:17:52

"Ha valaki sikeres ismerkedő élőben, sikeres lesz neten is. "

Nemn tudom, nekem régen nem nagyon ment élőben, de most neten át gyakorlatilag *minden* bejön. A lényeg, hogy a nő kezdeményezzen :))

storyline :) 2008.09.29. 11:15:38

"pupak32 2008.09.29. 10:59:15
Teljesen mindegy en 193cm-es magassaggal sportos testalkattal sem talaltam magamnak senkit a neten. egy no kap 50-100 levelet egy nap. meg vegigolvasni sincs ideje. :) "

Még egyszer ideírom, hátha most már használ:

AKI ELHISZI, HOGY EGY NŐ 50-100 LEVELET KAP EGY NAP, AZ SIKERES EMBER MÁR NEM LEHET!

FlybyWire 2008.09.29. 11:17:58

AKI ELHISZI, HOGY EGY NŐ 50-100 LEVELET KAP EGY NAP, AZ SIKERES EMBER MÁR NEM LEHET!

Attól függ hol, melyik site-on, és milyen nő/milyen képpel.
Ismerek olyat aki 1 hónap alatt 1600 levelet kapott (meg lehet nézni a statisztikáit bárkinek.
Úgyhogy van ilyen.

Én féri létemre napi átlag 2-3 üzenetet/ismerkedési szándékot kaptam másfél hónapon át, mióta regeltem. Nyilván 10% alatti volt aki nekem is bejött, de akkor is bevált a dolog :) egyelőre lekopogom, de nagyon is!!

FlybyWire 2008.09.29. 11:20:58

féri= férfi. Ja, és 180 alatti magassággal :))

Első levélíró 2008.09.29. 11:25:32

mivel többen is félreértették az írásomat, ezért kiegészítem. Pasi vagyok, nem nő. "A szokványos női magasság" jelzőt azért írtam, mert ezzel próbáltam visszatükrözni, hogy én mit gondolok a saját külsőmről.
Időközben látom, hogy ezt is kirakták az index címlapjára, a címe jól sikerült. "Érdemes e próbálkozni?" - mert őszintén szólva én azt tapasztalom, hogy nem - persze azért ez bánt egy keveset...
azok pedig akik eddig engem fikáztak, felajánlom a szabad próbálkozás lehetőségét: kamu képekkel, kamu szöveggel, frankó motor, bmw, rózsadombi villa, minden egyéb, ami szem szájnak ingere, - ámde szokványos női testméret adatok feltüntetésével... _:)

FlybyWire 2008.09.29. 11:30:19

Első levélíró 2008.09.29. 11:25:32

Azért így egyből több értelme van a levelednek, elég rendesen megvezettél itt mindenkit, mivel szerintem egyértelműen nőnek gondolt mindenki ez alapján.
Igazából annyit tudok javasolni, hogy csinálj (csináltass) magadról egy ATOM jó fotót, ami persze azért hasonlít az élőre :)) és hirdesd magad továbbra is. Én is 180 alatt vagyok (na jó mondjuk 170 felett), és amint írtam, elképesztő sok kapás volt, és ha minden összejön akkor most valami komoly is kinézhet... szóval hajrá, nem kell feladni. Mikor feladnád, akkor esik majd be valami elképesztően jó :))

Barakis (törölt) 2008.09.29. 11:30:20

Én 188 centis 95 kilós kisfiú vagyok és a töpszli, szélesebb, mint magasabb nők találnak be. Faszom, nem utazóbőröndöt keresek, és nem is kislányt akarok sétáltatni magam mellett. A nő 170-től kezdődik. :)

Alex Ash 2008.09.29. 11:30:28

" Első levélíró 2008.09.29. 11:25:32
mivel többen is félreértették az írásomat, ezért kiegészítem. Pasi vagyok, nem nő"

ja vagy úgy.
Ettől függetlenül azért írd meg azt a magasságot :)

Tudod, hogy pl. Rudolf Péter milyen magas? :)

"Időnként beregisztrálok, körbenézek, társalgok néhány emberrel, aztán egy-két hét után kireg"

de ez akkor is butaság :)

FlybyWire 2008.09.29. 11:31:47

Barakis 2008.09.29. 11:30:20
A nő 170-től kezdődik. :)

Egy SZARt. Látszik, hogy nem voltál még 156 centis, 43 kg-s lánykával... oda pakolod ahova akarod az ágyban, lehet dobálni stb :) király!! :)

Barakis (törölt) 2008.09.29. 11:33:05

FlybyWire

Én a 180 centis 70 kilós nőt is oda pakolom ahová akarom. :)

FlybyWire 2008.09.29. 11:38:02

Barakis 2008.09.29. 11:33:05

Ja, hát akkor jó neked :))
Egyébként akivel most kezdek összegabalyodni, az is majdnem 170 magas, szóval most nem hazabeszélek, de én nagyon jól éreztem magam a fenti, ázsiai paraméterekkel rendelkező kedvesemmel is, még egyetemen :))

Barakis (törölt) 2008.09.29. 11:41:22

FlyByWire

Egyébként kimondtad a lényeget, egy 150-160 centin hölgy maximum kislány, de sose mondanád rá azt, hogy nő. Én meg azokra bukom. De ez szigorúan párkapcsolat. Szimpla dugásra már szélesebb intervallumban keresek. :)

FlybyWire 2008.09.29. 11:43:09

Hát pedig igen sok NŐ is van, aki sosem éri el a 160-at, de ettől még nem aláznám meg őket azzal, hogy nem sorolom őket a NŐK közé...

Barakis (törölt) 2008.09.29. 11:44:47

FlyByWire

Az miért alázás, hogy más az izlésem?

FlybyWire 2008.09.29. 11:46:53

"Egyébként kimondtad a lényeget, egy 150-160 centin hölgy maximum kislány, de sose mondanád rá azt, hogy nő"

EZ az alázás. Az, hogy neked nem jön be, egy dolog. De attól még egy 152 centis nő is lehet NŐ :) igenis mondanám rá! Függetlenül attól, hogy nekem se ez a legideálisabb magasság amit keresnék!

storyline :) 2008.09.29. 11:50:09

"Barakis 2008.09.29. 11:33:05
FlybyWire

Én a 180 centis 70 kilós nőt is oda pakolom ahová akarom. :) "

Egyet pakolj már be a konyhámba, meg egyet a fürdőbe, ki kellene mindkét helyen ganézni!

Barakis (törölt) 2008.09.29. 11:50:16

Nézd, ha 188 centi vagyok, akkor az én szememben nem azok. Főleg mert észre sem veszem őket. Ugyanúgy ahogy, a legtöbb nő nem mondja azt egy pasira, hogy férfi, ha alacsonyabb nála.

Alex Ash 2008.09.29. 11:53:55

"Nézd, ha 188 centi vagyok, akkor az én szememben nem azok. Főleg mert észre sem veszem őket. "

Hát ha a magasság számít...

előtte írtad:
"Én 188 centis 95 kilós kisfiú vagyok"

Ha a magasság számít, akkor már nem vagy kisfiú...

Persze ha az agyat nézzük... :))))

storyline :) 2008.09.29. 11:59:23

Mondok egy praktikus megközelítést, hogy miért fontos a magasság: ha hagyományos pozícióban olyan nővel dug (szeretkezik) az ember, akit szeret, akkor jó érzés csókolózni. Namost, ha van 25-30 centi magasságkülönbség, és mindkét ember arányos testalkatú, akkor ez itt már bonyolult lehet.

Barakis (törölt) 2008.09.29. 12:00:06

Alex

Igazad van, nem számít a magasság, ahogy a méret sem. ;)

Barakis (törölt) 2008.09.29. 12:01:11

Dövan

Egy esti séta is tragikus ekkora különbséggel. Arról nem is beszélve, hogy szép pár már tuti nem lesztek. :D

FlybyWire 2008.09.29. 12:02:53

Barakis 2008.09.29. 12:00:06

Persze, a méret nem számít a nőknek.
Kivéve, ha ők is akarnak orgazmust :P :P

Alex Ash 2008.09.29. 12:02:57

Persze hogy gond a nagy magasságkülönbség, de azért ilyet nem mond az ember, hogy "azok már nem is nők" :)

FlybyWire 2008.09.29. 12:04:32

Dövan · alaverzum.blog.hu 2008.09.29. 11:59:23

Ez alapján elbizonytalanítottál, hogy szexeltél-te már valaha egyáltalán :)
Szerintem ha elég hajlékony az ember, akkor elég sok pózban lehet csókolóznis, persze vannak olyanok ahol nehézkes, de pont ilyen pózok között van a kedvencem is :P

Barakis (törölt) 2008.09.29. 12:04:50

Alex

Én speciel nem tekintek rájuk nőként. Nő: potencionális partner. Igenis fontosak a paraméterek. Bár a nőknél randinál sokszor -10 centi és +20 kiló megesik lazán... :S

storyline :) 2008.09.29. 12:05:40

Ráadásul az egyének agyában elég jól be van drótozva az, hogy mire áll fel. Persze ez az idővel egyre rugalmasabb szabály lesz, de a velkámszex újra csak betonfalakat emel. Tisztább egy társkeresőn is a 170 centihez tartani magát az embernek, mint egyszer megdugni és elfelejteni egy 160 centis csajt. Hát ez van...

storyline :) 2008.09.29. 12:07:07

FlyByWire 2008.09.29. 12:04:32

Nem, szűz vagyok még, a körmömet reszelgetem és hüjeségeket beszélek!

FlybyWire 2008.09.29. 12:18:01

Én csak sajnálni tudom azt, aki ilyen marhaságok miatt elesik egészen fantasztikus dolgoktól :)) mint hogy min. magasság nőknél. Számomra agyrém, dehát nem vagyunk 1formák!

Barakis (törölt) 2008.09.29. 12:19:00

FlyByWire

Nem, ezt úgy hívják, hogy igények...

FlybyWire 2008.09.29. 12:21:40

Teljesen mindegy, hogy igénynek vagy ízlésnek nevezed - szubjektív.
Nekem sokkal inkább fontos, hogy tetsszen külsőleg, úgy egyben ahogy van (és ne a kifaragott sablonomba illesztgessem), és ez csak az első lépcső. Utána még legyen intelligens, kedves, őszinte, és persze legyen egy kiscica és vad tigris keveréke az ágyban :) EZEK az igények. A magasság csak ízlés dolga....

Barakis (törölt) 2008.09.29. 12:29:53

Nekem sokkal inkább fontos, hogy tetsszen külsőleg...EZEK az igények...A magasság csak ízlés dolga....

Azért tudod is mit beszélsz? Tehát ha kikötöm azt, hogy a magas nők tetszenek, akkor az izlés vagy igény?

pupak32 2008.09.29. 12:34:16

dovan: latszik nem sok gyakorlatod van a netes ismerkedesben.
gyakorlatilag, ha egy jo reggel rendelkezo nonek nem az elso 10 levele kozott irsz cseszheted.

Hantaboy 2008.09.29. 13:22:00

pupak32: no ez azért így nem igaz. Volt már olyan talim, hogy a nőnek amikor előszőr irtam, volt kb. 400 db olvasatlan levele volt, ja és 2 napja regisztrálta magát. Az persze más tészta volt, hogy a talin kölcsönösen nem jöttünk be egymásnak, a pikantériuma pedig az volt, hogy mind a ketten legalább 6-7cm hazudtunk a magasságunkból.

Anubisz 2008.09.29. 13:25:20

Pupak32: menj már, ez nem a levelek mennyiségétől függ, mert abból az elős 10-ből lehet 10 hót paraszt, vagy "kinyalnálak a bugyidból" szintű téma...
Mindig magamból indulok ki, én több év, és több ezer levél, rengeteg randi, kapcsolatkezdemény, sok-sok barátság-haverság-társaságszintű eredmény után találtam meg a párom.. Pedig 170 centi vagyok, 57 kiló, és azért csúnyának és hülyének sem mondanám magam.. De a net valóban tömeg.. Irdatlan tömeg, ahol nagy az esély arra, hogy valaki mindig kiüt a nyeregből, mert éppen valamivel jobb nálad...
Az mázli, amikor minden klappol, de ha feladtam volna, ma is egyedül lennék..
De már nem vagyok az... Megérte...

FlybyWire 2008.09.29. 13:43:46

Hantaboy 2008.09.29. 13:22:00

sikeres ember nem hazudik a magasságát illetően. Én a 170egynéhány centimet nem tagadom, és nincs is csalódás :)

Anubisz 2008.09.29. 14:07:52

Jah, és az én párom sem üti a 180-at, de azért magasabb nálam kicsivel.::)

nitro1 2008.09.29. 14:15:40

Hogy lehet valaki a szerencse közrejátszása nélkül egy társjelölt első tíz kapott levele között? Ott ül a gép előtt, és 5 percenként frissítget, azt várva, hogy mikor regisztrál egy épp neki tetsző? :-)

Lorand (törölt) 2008.09.29. 14:58:26

ez az első 10 azért is butaság, mert egy szem reglap alig mutat valamit egy emberből. Így aki komolyan veszi, az leválogatja azokat, akik szimpatikusak, majd azokkal szép sorjában találkozik.
Meg hát az sem egészen tiszta, hogy miért kellene egy pasinak jobbnak lenni 10e másik pasinál. Ha egy nő így gondolkodik, az gáz.

Szó volt a 150-160cm körüli kislányos testalkatú nőkről. No ők tényleg furcsák: egy részük pornószinésznőnek készül, büszke ugyanis arra, hogy őt egy pasi kedvére tudja dobálni az ágyban. Aztán ha egy pasi nem őket keresi, mondjuk pont azért, ahogy hozzááll az emberekhez, akkor meg vannak sértődve.

lentil 2008.09.29. 18:34:20

Barakis: nem akarlak megsérteni, de az írásodból az jön le nekem, hogy nagyon fiatal vagy még. Igények... aha, ez tetszik, bírom az "igényeket" felállító férfiakat, amiket jogos igényeknek neveznek valamilyen oknál fogva.
A médiában dolgozom, így igen sok alacsony termetű férfivel találkozom nap, mint nap, nem is a magasságukkal szédítik meg a nőket, de a nők sem mondhatóak (nagy átlagban) tyű, de magasnak (legalább is nem az áhított 170 fölötti típusnak).
DE igénye mindenkinek hatalmas van, hisz a média nagy úr, úgy gondolják valakik, azért mert egyik másik kereskedelmi tv csatornán reggelente híreket olvasnak fel, vagy műsort vezetnek... Néhanap, ha úgy adódik és akad idő kávéra, gyakran az éppen aktuális "hódítások" kerülnek szóba, gyakran hallom, a sablon szöveget "micsoda nő volt, magas, hosszú combú, szőke (avagy vörös)" stb. stb. stb. Azért megnézném ezeket az álomnőket. Mindegyiknek hatalmas igénye van és gyanítom azok az álomnők, akiket felvázolnak még csak közel sem járnak az leírt modelhez. De tudod, amíg válogathatsz, addig válogass, mikor már nem teheted, hidd el az alacsony, bár kedves, kissé molett nő is igazán meg fog felelni. :)

Jah, nem kell félreérteni, nem szeretném, hogy munkakapcsolaton kívül ezekkel az emberekkel más valami is legyen a potom 166 cm-mel molett külsőmmel :D, éppen elég őket elviselni napközben...

Visszatérve a netes ismerkedésre. A magasságom sosem volt hátrány :). Azaz úgy fogalmazok nem az volt a hátrány. Bár az is igaz nem űztem ezt a dolgot olyan nagyon, egyetlen egy oldalra regisztráltam. Mikor rátaláltam erre az oldalra, gondoltam megnézem mi a helyzet avval az oldallal. Naná, már törölték a reget (persze, mert vagy 3-4 éve felé sem néztem). Szóval, talán ha három "férfivel" találkoztam (az egyik alacsony volt, még nálam is alacsonyabb, pedig azt nem olyan könnyű ám :)). Mind a három az igazán nagy nőket kedvelte (angolul rövidítve bbw, ha rákerestek, biztos milliónyi igazán nagy nő képe ugrik fel), hozzájuk képes igazán vékonyka vagyok, bár a jócskán husos verzióból (legalábbis nekem husos). A többi jómadárról nincs igazán pozitív véleményem, holott nem írtam azt a reglapra, hogy 175 magas 90-60-90... inkább a valóságot, kertelés nélkül. Ennek ellenére a fotók alapján, akik rámakadtak, hamar kikoptak. Hogy miért? "hát izé nem mondtad, hogy kövér vagy"... olvasni tudni kéne, én megtanultam írni ugye.

Tehát, ha már negatív diszkriminációról beszélünk, akkor az nem is a magasság körül forog, hanem a súly körül, legalább is az én szemszögemből nézve. Nyilván nem tudom egy 40 kilós nő szemszögéből nézni a dolgot :).

Ennek ellenére nem keresek párt, hisz már van, és megvagyok vele elégedve :). Bár az igazság az, hogy netes ismeretség, de nem társkeresős, hanem véletlen csevegős. A lényeg, szerintem, soha nem szabad görcsösen párt akarni, akkor úgy sem jön össze, ezt egy nő is és egy férfi is leszűri a bemutatkozó szövegből tudat alatt, lehet valaki bomba nő, avagy csúcs pasi, ha nyíg a bemutatkozó szövegben, mindenki fejvesztve menekül. Tán nem csak hinni kell, hogy jó szövege van, hanem valóban annak kell lennie, hogy akadjanak rá a potenciális jelöltek.
De még egy eshetőség van, amit anno latolgattunk egy baráti társaságban. Ha rosszul vannak a receptorok beállítva, ugyanis, ha olyan típus tetszik (mindegy, hogy nőnek, vagy férfinek), amelyik típus rá sem hederített még egyszer sem, akkor hiába görcsöl a párválasztáson, az életben nem fog olyan típus összejönni, avagy ha mégis, akkor csak ideig-óráig, de hosszú távra nem (nyilván egy egy éjszakás menetre bárki, de párnak nem ilyet választ az ember).
Pl. én hiába óhajtok (avagy igényt támasztok) egy Hugh Jackman típusú pasira, ha az a típus rám sem hederít a maga közel 190 cm magasságával. Kissé röhejesen festenénk, nemde bár? Szó, ami szó, hiába vannak igények, ha mégsem ez a típus a megfelelő.

lentil 2008.09.29. 18:44:22

Ez kimaradt, mielőtt jön a kötözködés: nem, nem a reglapra sem őskori kép került fel, hanem teljes valóm.

Az a gyanúm, hogy az ilyen társkeresős oldalakon, vannak olyan emberek, akik vaktában küldözgetnek üzenetet, anélkül, hogy a reglapra akárcsak rápillantottak volna. Így aztán fel is háborodnak, hogy miért nem válaszol nekik senki, vagy, ha válaszolnak, akkor ott a pofáraesés, mert nem őt keresi. Kicsit figyelmesebben, és akkor talán kevesebb lesz a csalódás, avagy "nem ezt vártam"...

bagolybagoly 2008.09.29. 23:18:32

De tetszik ez, amíg azt hitték az első levél írójáról, hogy nő addig "hülye, beképzelt, válogatós ribanc, mit akar ez". Majd miután kiderült, hogy férfi "hát igen, nehéz ez tesvér, tudom, nekem is, szerintem azt kéne..."
Pedig egy betű sem változott.
Azt hiszem, ha ki is halnának a környékből a pasik, akkor sem vágnék bele a netes társkeresésbe. Erre ki kíváncsi?

nitro1 2008.09.29. 23:22:26

Kishitű vagy. :-) Amíg nincs személyes tapasztalatod, addig ne ítéld el.

Delta3 2008.09.30. 00:21:39

Ez van a nők magasságra mennek a férfiak súlyra. Csak amíg a magasság genetika, a súly csak akarat kérdése (nem kell jönni az 5%-nyi kivétellel aki valami hormonzavar miatt ilyen, mellékesen a csajok is leszarnak egy mozgássérült pasit, szóval senki sem terézanyu).
Amúgy volt ilyen cikk, hogy 200 kilós nő gyereket szült, szóval a csajoknak jóval könnyebb, mondjuk azt sok csajnál helyre kell tenni, hogy attól hogy ló híján szamárként megdugtak, még nem leszel jó nő.

Copfos · http://rajottem.blog.hu 2008.09.30. 00:46:46

szerintem ez az egesz egy nagy marhasag!

lentil 2008.09.30. 09:27:50

Delta3

"a súly csak akarat kérdése (nem kell jönni az 5%-nyi kivétellel..." - nos, ha csak 5% lenne, és nem csak a hormonzavar. De ebbe inkább ne menjünk bele. Csakhogy mindegy miért kövér a nő, mindenképpen egy tunyának nézik, mivelhogy kívülről nem lehet eldönteni, hogy valóban tunya-e és csak sajnáltatja magát a kövérség miatt, avagy valami betegség, zavar az okozó.

Nemcsak a nők sz@rják le a mozgássérültet, a férfiak is, tehát evvel azért vitatkoznék. Sőt, hogy továbbmenjek egy mozgássérült is "egészséges" partnert keres, szóval még ők sem veszik emberszámba a mozgássérült társaikat.

Míg nagyon sok nő vonzódik a macis külsőhöz és nem jelent számukra problémát, sokkal befogadóbbak, mint a férfiak hasonló területen. Tehát nem mondanám, hogy a nőknek könnyebb.

Bazári majom 2008.09.30. 14:51:03

Bagolybagoly:

Ugyanezt gondoltam pont, de nem akartam irni, mert minek... Kosz, hogy megirtad helyettem is.

bagolybagoly 2008.09.30. 16:58:26

oh a másik örökzöld klasszikus meg .... biztos a következő poszban olvasgathatjuk ismét: "még csak egy elutasító e-mailt se küldött" illetve "köszi az érdeklődést, azt hiszem, nem téged kerslek ..." sablonleveleket kaptam ... végelláthatatlan sirámok két szólamra. Olybá tűnik tehát, hogy egy netes társkeresőre regisztráló nőnek az egész ott leledző hímtársadalmat le kell szopnia ahhoz, hogy ne legyen kőzápor a dolog vége.

lentil 2008.09.30. 17:26:29

bagolybagoly, hát valahogy így!

Avval a kevés tapasztalattal, ami nekem van netes társkeresésen, annyit azért le tudtam szűrni, ha egy marhába beleszaladt a nő, avagy férfi, akkor már óvatos, és ha hasonlít egy kicsit is az illető stílusa, külseje vagy bármi arra a valakire, akivel pofára esett, akkor nehezen hiszem, hogy ismét nyitott és kedves lesz az újabb hasonló embertárshoz, holott lehet nem lenne marha... de hát elég egy ilyen vagy egy, aki nem megfelelő valamilyen szinten és a többi hasonló ember máris kosarat kap.

bagolybagoly 2008.09.30. 18:36:10

nehéz ügy. szoktak itt lenni fejtegetések arról, hogy a regisztráló nők azok nagyon csúnyák, vagy nagyon pszichopaták ... ha nem azok lennének IRL ismerkednébek. most inkább valahogy úgy tűnik, hogy azok a nők regisztrálnak, akik nagyon mazok

lentil 2008.09.30. 18:44:55

"nagyon mazok" - lehet, bár nem gondolom úgy, hogy az lennék :P. Csak kíváncsiság volt igazán, és nem is nagyon bántam, hogy nem hozott onnan senkivel össze a sors. :).

Amúgy nem feltétlen csúnyák a nők, vagy pszichopaták avagy a férfiak sem, csak éppen az őszinteség hiányzik, bár ezt nagyon nagyon elvárják a többiektől. Vagy ahogy már írtam "igényeik" vannak, akár a nőknek, akár a férfiaknak. Akkoriban sokat nevettem, ahogy egy egy csóka előadta milyen is legyen az a nő, aki neki megtetszik, természetesen csak a méretek: 175 cm magas 90-60-90, vörös, vagy szőke. Persze maga a csóka max 170 cm lehetett, verte a 100 kg-ot, kopaszodott, és gyanítom, hogy a bmw, aminek támaszkodott is inkább egy autópiacon villogott, mint a saját garázsában :P. Lehet a fent említett női ideálnak éppen ez jön be, ki tudja. Engem mondjuk hidegen hagy, hogy mije is van egy pasinak (mármint vagyon terén), ennek mondjuk feltétele az, hogy saját egzisztenciám legyen.

Delta3 2008.09.30. 19:26:11

Kifejtve: egy nőnek 30-35 éves koráig könnyebb, persze a végén már egyre jobban számít, hogy mennyire engedi el magát. Mondjuk ennek az oka az hogy a teljes férfi társadalom a fenti nő korosztályra hajt. Aki addig nem kelt el rendesen pofára eshet.

Elso levélíró 2008.10.01. 10:47:53

bagolybagoly 2008.09.30. 16:58:26:

nem kell leszopnia a férfitársadalmat: annyit kellene csak tennie, hogy ha már párkeresésre adta a fejét, akkor tegyen is úgy annak rendje és módja szerint. Vagyis ha normális kinézetű pasitól kulturált hangvételű levelet kap, és a reglap egésze is szubjektív szempontból rendben van, akkor azzal az emberrel illene megbeszélnie mondjuk egy találkát. De nem teszi, hanem helyette akár éveken keresztül szívatja magát azzal, hogy a dróton keresztül próbál mindenfélét kitalálni a másikról, ami persze nem megy.

Említette valaki fentebb, hogy sok olyan van, aki el sem olvassa a reglapodat. Én úgy tapasztalom, hogy olyan még több van, aki azonnal sziklákat zúdít vissza, ha az ő megítélése szerint a levelemnek semmi alapja sincs. Pedig a valóság ennél komplexebb.
Miért is kap tőlem egy mondjuk 6 évvel idősebb, vagy mondjuk 8 cm magasabb nő levelet, akinek mondjuk van 1 gyereke is van, de nem él vele? Mondjuk pont azért, mert a hölgy megemlített az igényei között valami egyedit, amivel több száz másik pasi közül engem emelt kiemelt, de a sorait olvasva simán elképzelhetőnek tartom a saját megítélésem szerint, hogy épp én vagyok az egyetlen pasi a rendszerben, akire az az elképzelés ráillik.
És mi fog történni ilyenkor, ha őszinte vagyok a testméretekkel? Semmi. az illető nem válaszol, néha visszaszól, hogy "kösz nem..." vagy "kérlek olvasd el, hogy kit keresek...." . Ha pedig ilyenkor gonosz módon meghazudom csak a magasságot? No ilyenkor boldog levelezés (a másik részéről), de ennek általában sírás lesz a vége, mihelyt megírom neki, hogy mekkora vagyok.

Bazári majom 2008.10.01. 12:23:53

Elso leveliro:

Ertem a problemadat, de amit itt leirtal, azt leirod a bemutatkozolevelben annak az illetonek, aki mas mereteket jelolt meg az adatlapjan, mint amik rad illenek?

A "Kosz, nem-tipusu uzenet lehet, hogy elkeserito, de azert nem mondanam ra, hogy "sziklakat zudit" a fejedre. O leirta, hogy neki milyen szempontok fontosak, ez lehet, hogy nem esik jol, de ez van. Hulyenek is tarthatod a szuk latokore miatt, de hat akkor o ilyen. Te x cm magas vagy, o meg szuk latokoru. Ilyen adottsagokkal rendelkeztek. Szar ugy, de nem tudsz rajta valtoztatni.

Remelem, talalsz valakit, aki nem ilyen, es majd csak rohogni fogsz az egeszen par ev mulva.

Elso levélíró 2008.10.01. 13:56:05

nem tartom hülyének őket, de az igaz, hogy ezek az emberek csak a szűklátókörűségüket mutatják be nekem...de minden fikázást megelőzve azt gondolom, hogy ezen oldalakra mindenki azt ír ki magáról amit akar. Ha a 152 cm magas 43 kislány kiírja, hogy 185-188 cm magas pasi kell neki, hát tegye, ha egy ilyen pasival lesz boldog.

A "kösz de nem..." levél nem elkeserítő, pont ez lenne a normális, de az ilyen levél a legritkább. A többség nem tudja megállni, hogy ne kreáljon valami olyan ürügyet, hogy bennem aki kezdeményezte a dolgot, milyen hiba van. És ezek legnagyobb része persze még minősíti is a mondanivalóját, a sziklazáporok amiket pedig írok, azokat még olvasni is szörnyű.

Egyébként simán el tudom képzelni, hogy nem mindenki kap sziklazáporokat. Legutóbb erről a közlekedés jutott eszembe. Vezettél már skodát, vagy ladát a budapesti forgalomban? Ha nem, próbáld ki. Te annyit javaslok, hogy ha el szeretnéd kerülni, hogy autóstársaid beköpjenek az utastérbe, ne ne tekert le az ablakokat...

lentil 2008.10.01. 17:04:50

Első levélíró

A helyedben továbblépnék az ilyen embereken. A fikázásukból, a szűklátókörűségükből látszik mennyire korlátoltak és mennyire értetlenek (lehetnek akár 40 évesen is éretlenek). Azt hiszik boldogok lesznek egy 190 cm magas férfivel, hát legyenek (kötve hiszem, hogy a boldogságnak köze van a magassághoz, súlyhoz, hajszínhez stb.), de lehet annak az embernek a személyisége nem lesz megfelelő. Én inkább lennék egy alacsony pasival, akivel jól érzem magam, mint egy dögunalmas 190 cm magassal. Elég szomorú, hogy a külsőségek ennyire számítanak. Bár sajnos nemcsak a nők ennyire korlátoltak, hanem a férfiak is, persze mindkét táborban tisztelet a kivételnek.

Ha elfogadsz egy tanácsot egy nőtől, akkor szerintem ne akard görcsösen a társat, akkor nem fog összejönni. Úgyis akkor jön, amikor nem számítasz rá. A másik, ne agyalj azon, hogy alacsony vagy, mert ezt sugárzod kifele és amin görcsölsz azt tudat alatt nyomod kifele a világba, még ha nem is tudatos. Ezt lehet divatos hablatynak tartod, de van benne igazság.
Az emberek nagy része felületes, lehet jó ötlet, amit Bazári majom írt, hogy az adatlapodon fejtsd ki a nézeted, bár az is lehet, hogy az adatlapodat megnéző hölgyemény nem jut tovább a magasság értéknél, de az akkor meg is érdemli, így járt, Te meg túllépsz rajta szépen.

(halkan jegyzem meg: volt skodám, még a 120-as... úgyhogy vágom miről beszélsz :D)

Alvi 2008.10.01. 18:06:30

Nem biztos, hogy a magasságoddal van a gond. Az emberek többsége kompenzálni megy a netre és nem ismerkedni.

setafika 2008.10.01. 18:16:32

ez nagyon álságos.

Kedves első levélíró, te írsz csúnya lányoknak? Vagy kövéreknek? Neked is biztosan van olyan dolog, ami nagyon fontos, és ragaszkodsz hozzá. Ha nincs, akkor nem szóltam :)

Első levélíró 2008.10.02. 15:11:31

nagyon szépen alakulnak azon kritikák, amik vitathatatlanul is jellemzőek az online társkeresőkre.
setafika megjegyzséhez fűznék annyit hozzá, hogy olyan, hogy ronda nő, a neten nincs. Mindenki hiper-szuper, és úgy fényezi magát, ahogy csak tudja.
Egyébként személyesen rengeteg csunyácska és kövér lánnyal találkoztam már, aki simán kijelentik, hogy sosem volt nekik gond a párkeresés, mindig volt pasijuk.
Egyébként akik személyesen is ismernek, mind azt mondják, hogy szerintük semmi keresnivalóm nincs ezeken az oldalakon...

setafika 2008.10.03. 18:03:52

nem kifejezetten erre gondoltam. naná, hogy mindenki fényezi magát, hát eladni akar. Szerintem az tök oké.

Arra gondoltam, hogy olyannak küldenél-e levelet, akiről már a reglapja alapján láttad, hogy csúnya. vagy kövér, vagy mittomén. Pedig ők is lehetnek nagyon értékes, jó emberek, akikkel, ha teszem azt a munkahelyen ismerkednél meg, előbb-utóbb össze is jönnél, mert az emberbe szeretsz bele.

Na a net, nem ez a fórum. Ha tetszik, ha nem. Ott paraméterek alapján szelektálsz először, amik bizony kegyetlenek. A magasság tipikusan ilyen. az a nők többségének annyira fontos egy ilyen helyen mint a pasiknak pl. a súly.

Hugi 2008.11.28. 23:24:01

Én voltam társkeresőn, de nem válaszolnak nekem a pasik, mert dagi vagyok és van 2 gyerekem is. Szerintetek mit tegyek?
süti beállítások módosítása